استاندار مرکزی:

آذرآب با حل مشکلات سهامداری ومدیریتی به زودی به چرخه تولید باز می‌گردد

استاندار مرکزی گفت: شرکت مادر تخصصی آذرآب با حل مشکلات سهامداری ومدیریتی به زودی به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک گفت: شرکت آذرآب از صنایع مادر تخصصی کشور است که در حال حاضر حدود ۳۰ هزار تن سفارش ساخت تجهیزات دارد و با حل مشکلات سهامداری ومدیریتی به زودی به چرخه تولید باز خواهد گشت.

آذرآب با حل مشکلات سهامداری ومدیریتی به زودی به چرخه تولید باز می‌گردد

آقازاده در این جلسه به ارائه آمار وشاخصه‌های رشد اقتصادی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پرداخت وگفت: در روز‌های گذشته از سال ۹۸ ارزش صادرات غیر نفتی استان به ۶۰۳ میلیون دلار رسیده است.

او با بیان اینکه باید در اسرع وقت با اتحاد و انسجام، مشکل سهامدار و مدیریت و اختلافات داخلی درون آذرآب را رفع کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر در هپکو از تولید و مشتری خبری نیست، اما برای آذرآب هم سفارش و هم مشتری نقد وجود دارد.

استاندار مرکزی خواستار تعیین یک نماینده ویژه برای پیگیری امور آذرآب شد

استاندار مرکزی خواستار تعیین یک نماینده ویژه برای پیگیری امور آذرآب شد تا با دستگاه‌های مرتبط در تهران هماهنگ شود و از این طریق، سریع‌تر سهام بانک کشاورزی که نتوانسته خوب بنگاه‌داری و مدیریت کند، تعیین تکلیف و ظرف یک ماه آینده مشکلات برطرف شود.

او با بیان اینکه ماهیت شرکت آذرآب با هپکو متفاوت است، بیان کرد: در حال حاضر شرکت آذرآب ۳۰ هزار تن سفارش دارد و در حالیکه می‌تواند تا پایان سال ۲۰ هزار تن تولید داشته باشد متاسفانه در ۶ ماهه اول امسال میزان تولید این شرکت تنها ۱۲۹۰ تن بوده است.

آقازاده با بیان اینکه حقوق کارگران هپکو تا ۳۱ شهریورماه پرداخت شده است، حقوق کارگران آذرآب نیز تا پایان مهرماه به اندازه ۲.۵ ماه معوق است که در تلاش هستیم این حقوق را زودتر پرداخت کنیم اظهار کرد: مشکلات ایجاد شده امروز به سبب ایرادات موجود در واگذاری هپکو و آذرآب به بخش خصوصی است و نباید در این حوزه تنها دولت را مقصر دانست و حقوق معوقه کارکنان باید در اسرع وقت پرداخت شود تا کارگران دلگرم به کار شوند، چرا که شرکت آذرآب با مشکل نقدینگی مواجه نیست.

شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در سال جاری بسیار بهتر از سال ۹۷ است

او گفت: به رغم تمام مشکلات موجود از جمله مشکلات هپکو و آذرآب، شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در سال جاری بسیار بهتر از سال ۹۷ است و نرخ بیکاری استان در تابستان امسال ۸.۳ درصد و و در بهار همین سال ۸.۴ بوده و در صورتی که میانگین نرخ بیکاری در ۶ ماهه امسال ۸.۳۵ درصد بوده باشد، بیش از یک درصد در کاهش نرخ بیکاری استان رشد ایجاد شده است.

استاندار مرکزی افزود: در حالیکه استان مرکزی در سال ۹۲ از لحاظ فضای کسب و کار در رتبه سیزدهم قرار داشت و اکنون به رتبه ششم ارتقا پیدا کرده است که این رشد و ارتقا به همت کارآفرینان، تولیدکنندگان و کارگران ایجاد شده و نشان از بهبود وضعیت فضای کسب و کار، نرخ بیکاری و روند تولید در استان دارد.


بیشتر بخوانید:برگزاری نشست‌ با مسئولان کشوری برای تعیین سهامدار عمده آذرآب/ کارگران حقوق معوقه دارند


او اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در صورت تداوم این روند سهم تسهیلات استان تا پایان سال به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید و میزان صادرات غیرنفتی استان تا روز گذشته ۶۰۳ میلیون دلار بوده و ارزش ارزی صادرات استان تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.