اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در آذربایجان غربی

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت:طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه همزمان در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

پروین محمدپوری معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه در سطح استان همزمان با سراسر کشور در ۳۷ پایگاه ثابت و سیار اجرا می‌شود.
 
محمدپوری افزود: کودکان ۳ تا ۶ سال گروه هدف در اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم می‌باشد.
 
او با اشاره به اجرای طرح در سال گذشته گفت: در سال گذشته معاینه شنوایی برای ۱۶۴ هزار و ۵۳۹ کودک انجام شد که ۸ هزار و ۸۴۴ کودک مشکوک شناسایی و به مختصصین چشم پزشکی و بینایی سنجی ارجاع شدند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۶ کودک دچار تنبلی چشم برای درمان به موقع تشخیص داده شد. همچنین ۲ هزار و ۷۲۳ کودک نیز دچار عیوب انکساری بودندکه از خدمات پیشگیری و درمان بهرهمند شدند
 
محمدپوری اعطای عینک به ۲ هزار و ۶۸۱ کودک نیازمند و پرداخت هزینه عمل جراحی ۴۳ کودک بی بضاعت را از دیگر خدمات بهزیستی در اجرای طرح تنبلی چشم سال گذشته عنوان کرد.
 
معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با اظهار اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در طول سال نیز در استان اجرا می‌شود، گفت: به علت بازگشایی مدارس در نیمه دوم سال این طرح بصورت ملی و با پیگیری خود غربالگران در پایگاه‌های ثابت و سیار اجرا می‌شود.
 
محمدپوری با بیان اینکه در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع تنبلی چشم، کودک به مرور دچار کم بینایی و یا نابینایی یکی یا هردو چشم می‌شود؛ افزود: بهترین سن برای تشخیص و درمان بیماری تنبلی چشم زیر سن ۶ سال می‌باشد لذا از والدینی که دارای کودکان زیر ۶ سال می‌باشند درخواست و تاکید می‌شود برای اطمینان از سلامتی چشم کودکان خود با تیم‌های غربالگری در خانه‌های بهداشت شهری و روستایی، مهد‌های کودک و آمادگی‌ها وپایگاه‌های در نظر گرفته حضور یافته و همکاری لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/م
 

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم اجرا می شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.