لاریجانی در دیدار با سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران مطرح کرد؛

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی آغازی بر توسعه روابط اقتصادی

رئیس مجلس گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی، آغازی بر توسعه روابط اقتصادی خواهد بود.

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی  آغازی بر توسعه روابط اقتصادیبه گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ویکا کومالو سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۲۹ مهرماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر آفریقای جنوبی در مأموریت خود در کشورمان گفت: آفریقای جنوبی کشور تأثیرگذاری در آفریقا است، از این رو باید پیشگام کشور‌های دیگر این قاره در توسعه روابط تجاری با سایر کشور‌ها از جمله ایران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری برای آفریقای جنوبی در ایران تسهیل شده است، عنوان کرد: در حال حاضر روابط دوجانبه میان ایران و آفریقای جنوبی نیازمند جهش در حوزه همکاری‌های اقتصادی است که به تلاش‌های آفریقای جنوبی بستگی دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی بیان داشت: این اتفاق، آغازی بر توسعه روابط اقتصادی خواهد بود.

لاریجانی همچنین با تأکید بر افزایش روابط سیاسی و پارلمانی میان دو کشور اظهار کرد: توسعه این دست از روابط باید زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌های بسیاری میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی به امضا رسیده که لازم است تمامی موارد آن پیگیری شود تا به مرحله اجرا درآید.

ویکا کومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران که به تازگی مأموریت خود را در کشورمان آغاز کرده است نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت تقویت روابط میان دو کشور گفت: اخیرا کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی در تهران برگزار شده که ضمن تأکید بر اجرای توافقنامه‌های قبلی، منجر به امضای توافقنامه‌های دوجانبه جدیدی شده است.

وی در ادامه روابط آفریقای جنوبی و ایران را روابطی مستحکم و مثمر ثمر دانست و افزود: لازم است روابط اقتصادی میان دو کشور برقرار باشد که لازمه آن ایجاد و توسعه همکاری‌های بانکی است که به دنبال راهکار‌هایی برای آن هستیم.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ایران و آفریقای جنوبی برای شناسایی ظرفیت‌های دو کشور جهت توسعه همکاری‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار