شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازداشت روح اللّه زم موجب بسته شدن شبکه‌های نفوذ شد/ کار آمدنیوز در هم آمیختن اخبار راست و دروغ بود

فعال اصلاح‌طلب گفت: بازداشت مؤسس آمدنیوز باعث شد تا روزنه‌ای که ممکن بود در بین فعالان سیاسی شکاف ایجاد کند بسته شود.

بازداشت موسس آمدنیوز باعث شد، شبکه‌های نفوذ بسته شوداحمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستگیری روح‌الله زم گفت: فضای مجازی با ایجاد شبکه‌های مجازی ما را با فرصت‌ها و تهدیدات بسیاری مواجه کرده است. طبیعتاً هر نظام و  حکومتی مخالفانی دارد که از فضای مجازی برای تضعیف حاکمیت این کشورها استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: پس از اینکه کاربران ایرانی استفاده از نرم‌افزار تلگرام را شروع کردند و افراد بسیاری هم در آن عضو شدند، معاندان هم درصدد استفاده از این شبکه برآمدند. متاسفانه کانال تلگرامی آمدنیوز هم که کار اصلی آن در هم آمیختن اخبار راست و دروغ بود شروع به فعالیت کرد و با روش‌های بزرگنمایی اخبار کاری کرد که تعداد بسیاری از کاربران در این کانال خبری عضو شوند. اتفاقات سال ۹۶ به خوبی ثابت کرد که شبکه‌های این چنینی می‌توانند به امنیت ملی ما آسیب جدی وارد کنند.

شریف افزود: پس از این اتفاقات بود که سیستم‌های حافظ امنیت ملی ما حساس شدند تا با جدیت با این موضوع مقابله کنند. در نهایت هم شاهد بودیم که این رسانه به شدت  تضعیف شده بود زیرا ماهیت این شبکه‌ها پس از مدتی برای مخاطبان معلوم شده است و استقبال کمتری از آنها صورت می‌گیرد.

فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: واضح است که دشمنان ما هم از این کانال حمایتی جدی به عمل آوردند و از نظر مالی و نرم‌افزاری این رسانه را پشتیبانی می‌کردند. اما بازداشت مؤسس این شبکه باعث شد تا روزنه‌ای که ممکن بود در بین فعالان سیاسی کشور شکاف ایجاد کند بسته شود.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم که فضای خبری داخل  کشور  به نحوی پیش رود که حتی در صورت ایجاد چنین کانال‌هایی کسی رغبت نداشته باشد به سمت آنها رود؛ در نتیجه قطعاً زمانی که از آنها استقبال نشود این فعالیت‌ها هم خودبه‌خود متوقف خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بدون زم هم که باز قطع کردید نت رو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خداروشکر
آخرین اخبار