درخواست محیط زسیت استان از نمایندگان مجلس:

کیسه های پلاستیکی رایگان در اختیار مردم قرار نگیرد

کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا پیگیر مصوبه‌ای برای اعمال مالیات برای کیسه‌های پلاستیکی شوند.

نخعی نژاد کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خواست می‌شود تا برای کم شدن استقبال مردم از کیسه‌های پلاستیکی مصوبه‌ای را اعمال کنند که در آن به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار نگیرد.

او افزود: آمار دقیقی از تولید و توزیع کیسه پلاستیک در استان وجود ندارد، اما پیشنهاد می‌شود تا مردم کیسه‌های پارچه‌ای را که امکان استفاده مجدد از آن وجود دارد، جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کنند.

نخعی نژاد بیان کرد: تولید کیسه ی پلاستیکی به وسیله‌ی واحد‌های صنعتی، منع قانونی ندارد و نمی‌توان جلوی تولید آن را گرفت اماباید در بین مردم فرهنگ عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را رواج داد.

کارشناس مسئول پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه در کشور چین بعد از وضع قانون عدم قرار گیری رایگان کیسه های پلاستیکی باعث شد تا سالانه 37 میلیون بشکه نفت صرفه جویی شود اظهار کرد: این کار باعث می شود تا هم نفت کمتری استفاده شود و هم به محیط زیست آسیب کمتری برسد.

انتهای پیام/ ی

رواج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.