حریری: جوانان در نتیجه ناامیدی به خیابان‌ها ریختند

نخست‌وزیر لبنان با اشاره به اعتراضات اخیر اعلام کرد جوانان پس از شکیبایی بسیار به حالت ناامیدی دچار شدند و در نتیجه به خیابان‌ها ریختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سعد حریری، نخست وزیر لبنان، پس از پایان نشست کابینه، اعتراضات اخیر در این کشور را نتیجه ناامیدی جوانان دانست.

او گفت: جوانان پس از شکیبایی بسیار به حالت ناامیدی دچار شدند و در نتیجه به خیابان‌ها ریختند. خواسته جوانان لبنانی که به خیابان‌ها ریخته‌اند، کاملا آشکار است. خواسته جوانان، بازیابی عزت و کرامت آنان است.

نخست وزیر لبنان افزود: شورای وزیران امروز درباره بودجه با شش دهم کسری تصمیم گرفت و در آن هیچ سخنی از مالیات جدید به میان نیامده است. کابینه تصمیم گرفت ۲۰ میلیارد لیره اضافی برای حمایت از برنامه‌های مربوط به کمک به خانواده‌هایی که در فقر به سر می‌برند، اختصاص دهد. ما همچنین تصمیم گرفتیم ۵۰ درصد حقوق وزیران و نمایندگان پارلمان را کاهش دهیم.

حریری اضافه کرد: کابینه همچنین تصمیم گرفت که طرح قانون باز گرداندن پول‌های غارت شده را آماده کند. طرح ایجاد کمیته ملی مبارزه با فساد پیش از پایان سال جاری، از دیگر تصمیمات کابینه است. وزارات اطلاع‌رسانی و شماری از سازمانها، فوری برچیده یا در دیگر سازمان‌ها ادعام خواهند شد. بودجه‌ای که پیشتر تصویب شده بود، به طور کامل تغییر خواهد کرد و هرگز اجازه داده نخواهد شد پولی هدر یا به غارت رود.

او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: تصمیماتی که امروز گرفتیم، چه بسا مطالبات مردم لبنان را برآورده نکند، اما آغاز حل مشکلات خواهد بود. من به هیچ کس اجازه نخواهم داد که جوانان لبنانی را تهدید کند؛ زیرا حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز از جمله وظایف دولت است. این تظاهرات مردم لبنان بود که ما را به تصمیمات امروز رساند. آنچه جوانان لبنانی انجام دادند، شکستن همه موانع بود. مهم‌ترین این موانع، گرایش‌های فرقه‌ای کور است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: لبنان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار