در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افرادی که در اجرای قانون تسهیل ازدواج کوتاهی کرده‌اند باید مؤاخذه شوند/ منتظر اقدام قوه قضائیه هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره علت تأخیر ۱۴ ساله اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان گفت: مجلس گزارش تأخیر در اجرای قانون را به قوه قضائیه فرستاده و طبق آن،کسانی که در این موضوع کوتاهی کرده‌اند، باید مؤاخذه شوند.


علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تأخیر ۱۴ ساله اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان، گفت: این قانون، مصوب مجلس هفتم بوده ولی به درستی اجرا نشده است، همچنین دولت‌های پیشین و فعلی از آن موق هم قانون یاد شده را درست اجرا نکرده‌اند.

او ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گزارشی بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس تهیه کرد که در صحن علنی قرائت شد؛ در ادامه با رأی گیری مطابق آیین نامه، مجلس این گزارش را به قوه قضاییه فرستاد.

بیشتر بخوانید: بازنگری در قانون تسهیل ازدواج درخواست وزارت جوانان از مجلس/ اشتغال ایمن و مسکن ارزان مهم‌ترین عوامل رشد ازدواج

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: طبق گزارش مذکور، کسانی که در اجرای این قانون کوتاهی کرده‌اند، باید مؤاخذه شوند.

مطهری با بیان اینکه منتظر اقدام قوه قضاییه هستیم، گفت: مجری اصلی این قانون دولت است که باید بودجه قانون مذکور را در لایحه می‌آورد و پیگیری می‌کرد.

او با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور از دلایل اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج بوده است، افزود: سال‌های اخیر فشار‌های خاص اقتصادی وجود داشت که بخش مهمی از آن تحریم‌ها بود، البته با وجود ناقص اجرا شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان، وام ازدواج هم پیگیری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار