وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

جلوی اجناس تقلبی در روکش آسفالت باید گرفته شود

اسلامی گفت: در بخش روکش آسفالت باید اجازه ندهیم از اجناس تقلبی استفاده شود؛ زیرا که استفاده از مصالح تقلبی زمینه ساز کاهش دوام راه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات با بیان اینکه قیر و آسفالت هم می‌تواند موجب سربلندی برای شرکت‌ها و موسسات شود و هم موجب آبروریزی برای شرکت‌های راه‌سازی و موسسات شود بنابراین سعی کنیم با ساخت راه با کیفیت و خوب برایمان درود بفرستند.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای راه‌ها باید سعی کنیم با توجه به شرایط بودجه‌ای ارزش و جایگاه مهندسی و راه‌سازی را افزایش دهیم و با ایجاد یک موقعیت مسیر یابی درست و توجه به ۲ آیتم مصالح و زیرسازی کیفیت را در این بخش‌ها افزایش دهیم.
 
او تاکید کرد: در بخش روکش آسفالت باید اجازه ندهیم از اجناس تقلبی استفاده شود؛ زیرا که استفاده از مصالح تقلبی زمینه ساز کاهش دوام راه‌ها می‌شود.
 
اسلامی افزود: بسیاری از راه‌های کشور عمر بسیار طولانی داشته اند و ما باید سعی کنیم با توجه به المان‌های با کیفیت در قیر و آسفالت از فرآیند‌های طراحی و ساخت مصالح درست به کارگیری کنیم.
بیشتر بخوانید: بازگشت بیش از ۹۵ درصد از زائران به مرز‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا به امروز سعی کرده‌ام پروژه ناقص و نیمه کاره‌ای را افتتاح نکنم گفت: با توجه به شرایط بودجه‌ای کشور باید سعی کنیم در طراحی و اجرای پروژه‌ها از بهترین مصالح و رویه‌های آسفالتی استفاده کنیم و سعی کنیم با صرفه جویی در هزینه‌ها میزان بهره‌وری در این بخش را افزایش دهیم تا مایع آبروریزی نشود.
 
او توضیح داد: چند ماه پیش یکی از رانندگان در جاده‌های کشور طی تماس تلفنی به من اعلام کردند که جاده‌ای که چند ماه پیش به بهره برداری رسیده هم اکنون در بدتریم موقعیت قرار دارد بدون فوت وقت سریع به از معاون وزیر درخواست کردم که به این موضوع رسیدگی کند و خوشبختانه بلافاصله این مسیر مجددا بازسازی شد.
 
اسلامی اظهار کرد: باید سعی کنیم سازوکار مدیریتی در نظام فنی و اجرایی اجرا شود و با توجه به شرایط بودجه‌ای که در کشور داریم ظرفیت‌ها را به گونه‌ای برای مردم ایجاد کنیم تا بتوانند از شرایط کنونی بهترین استفاده را ببرند.
 
وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: باید سعی کنیم الگو‌های متفاوتی را برای راه‌سازی کشور ایجاد کنیم زیرا که هم اکنون با افزایش رفت و آمد‌ها و رشد ترانزیت میزان استهلاک در راه‌ها و جاده‌های کشور بیشتر شده بنابراین باید از این ظرفیت‌ها در بخش جاده‌ای کشور استفاده کنیم.
 
او با بیان اینکه باید راه‌ها را توسعه و ظرفیت‌های عبور و مرور ایمن را گسترش دهیم گفت: باید راه‌های کشور علاوه بر افزایش کیفیت زمینه ساز کاهش استهلاک در بخش لاستیک شود و ما در صنعت حمل و نقل سعی کنیم استاندارد را در تمامی بخش‌ها رعایت کنیم .
 
اسلامی یادآور شد: استفاده هوشمند و به کار گیری درست از تمامی مصالح ساختمانی با کیفیت در حوزه راه‌سازی از جمله ضرورت‌هایی است که باید آن را اصلاح کنیم.
 
اسلامی یادآور شد: نو سازی تجهیزات و استفاده از قیر با کیفیت باید در دستور کار تمامی شرکت‌های راه‌سازی قرار گیرد و تمامی آن‌ها سعی کنند راندمان خود را افزایش دهند.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید شرکت‌های راه‌سازی در تمامی بزار‌های جهانی و پروژه‌های بزرگ حضور داشته باشند و ما از بخش خصوصی و شرکت‌های راه‌سازی که در این پروژه‌ها حضور دارند حمایت خواهیم کرد.
 
او در پایان گفت: شرکت‌های راه‌سازی سعی کنند از مصالحی استفاده کنند که مایع آبروریزی برای کشور نباشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار