معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی:

هزینه تلفات جاده‌ای برای هر فرد یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است/ سالانه ایران قابلیت جذب ۳ میلیون تن قیر را در کشور دارد

غفاری گفت: هزینه تلفات هر نفر در جاده‌ها برای کشور یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که این نرخ هم اکنون رشد چشمگیری یافته است.

هزینه تلفات جاده‌ای برای هر فرد یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است/ سالانه ایران قابلیت جذب ۳ میلیون تن قیر را در کشور داردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرمحمد غفاری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی در همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات با بیان اینکه بخش حمل و نقل در همه جای دنیا مهمترین محوردولت‌ها به شمار می‌رود، گفت: حمل و نقل به لحاظ فراگیر بودن و در معرض دید قرار داشتن کاملا برای مردم و سیاست مداران ملموس است.

او با اشاره به اینکه آنچه در حوزه حمل و نقل مهم است بخش راه و آسفالت راه‌ها در این حوزه مهمترین مسئله است که باید پیمانکاران و سازندگان آن را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: امروزه در دنیا کیفیت راه‌ها برای تمامی مردم قابل تشخیص است و به نوعی معیار توسعه یافتگی برای کشور به شمار می‌رود.

غفاری افزود: ایران با ۲۰۰ هزار کیلومتر راهی که دارد باید برای نگهداری و روسازی و بهسازی آن از منبع قابل توجه قیر استفاده کند بنابراین استفاده از فناوری‌های نوین و قیر با کیفیت در این بخش مسئله بسیار مهمی به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: ساخت بزرگراه مهران – نجف در دستور کار قرار دارد


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور نفت خیز که منابع عظیمی در آن وجود دارد باید به تخصیص قیر توجه بیشتری داشته باشد، زیرا که یک ثروت عمومی برای کشور به شمار می‌رود و حداکثر بهره وری از آن را باید دردستور کار خود قرار دهد.

او اظهار کرد: ایران هر ساله ۳ میلیون تن قیر می‌تواند جذب کند که ۹۰ درصد از آن در حوزه راه‌ها و تنها ۷ درصد از آن در حوزه عایق بندی به کار گرفته می‌شود بنابراین وزارت راه و شهرسازی به عنوان استفاده کننده اصلی‌ترین ثروت گران‌بها در این بخش به شمار می‌رود.

غفاری گفت: افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها در این بخش از مهمترین موارد ارتقای کیفیت در این بخش به شمار می‌رود و ما موظف هستیم از گِرم به گِرم قیر با توجه به افزایش قیمت آن استفاده صحیح داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: نظارت دقیق و به کارگیری تضامین با کیفیت در حوزه قیر و آسفالت می‌تواند در حوزه بهره وری بسیار موثر باشد و از سوی دیگر استفاده از گروه‌های ترکیبی و آسفالت‌های خاص می‌تواند عمر این بخش را افزایش دهد.

او یادآور شد: در بخش بودجه شهری برای پروژه‌ها به صورت قطره چکانی بودجه تخصیص می‌یابد بنابراین باید به کاهش هزینه استهلاک و افزایش عمر لاستیک‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

غفاری اظهار کرد: ما در بخش قیر موظف هستیم در حوزه قرارداد‌ها تضامین لازم را برای اطمینان استفاده از رویه‌های آسفالتی دریافت کنیم، زیرا که هم اکنون عمر رویه‌های آسفالتی تنها ۳ سال است که این موضوع برای کشور ما نباید قابل پذیرش باشد، زیرا که زمینه ساز هدر رفت سرمایه کشور می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: توسعه راه‌ها و همچنین افزایش امنیت آن‌ها خود می‌تواند اثر فوق العاده‌ای در پیشرفت پروژ‌ه‌ها داشته باشد بنابراین ما باید سعی کنیم با ارتقای امنیت پروژه‌ها هزینه‌های تلفات را در جاده‌های کشور کاهش دهیم.

او تأکید کرد: هزینه مستقیم هر نفر تلفات جاده‌ای برای کشور یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که این نرخ مطابق با ۲ سال پیش است و زمانی که هنوز قیمت ارز افزایش نیافته بود بنابراین باید لایحه بودجه سال ۹۹ را به گونه‌ای عملیاتی کنیم که هزینه‌های رویه‌های آ‌سفالتی را کاهش و کیفیت را در پروژه‌ها افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ایران هر ساله ۳ میلیون تن قیر می‌تواند جذب کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار