وزیر راه و شهرسازی:

توزیع قیر بر اساس اولویت و دسته‌بندی پروژه‌ها انجام می‌شود

اسلامی گفت: نظام توزیع قیر بر اساس اولویت و دسته‌بندی پروژه‌ها انجام می‌شود و این بخش تمامی نیاز‌های شرکت‌ها در نظر می‌گیریم.

توزیع قیر بر اساس اولویت و دسته‌بندی پروژه‌ها انجام می‌شود / استفاده از روسازی‌های بتنی در پروژه‌های آزادراهی تهران – شمالبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات با بیان اینکه سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور در بخش قیر و اسفالت استفاده کنیم گفت: در ایران محققان و پژوهشگران با سابقه‌ای وجود دارد که تاکنون توانسته‌اند کارها و طرح‌های صنعتی ارزشمندی را در اختیار ما قرار دهند.

او گفت: در این همایش و نمایشگاه سعی کرده‌ایم تعامل سازنده‌ای بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و سازندگان ایجاد کنیم تا از این دستاوردها بتوانند در پروژه ها و کارهای اجرایی خود استفاده کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین دستاوردی که امروز از آن رونمایی شد پهنه‌بندی قیر برای کشور بود گفت: با توجه به آنکه کشور ایران دارای اقلیم آب و هوایی متفاوتی است بنابراین با رونمایی از این دستاورد مشخص می‌شود که از چه نوع قیر و آسفالتی برای بخش‌های مختلف کشور استفاده شود تا دوام و قوام آن بالا رود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به آنکه مصرف سوخت با استفاده از رویه‌های آسفالتی ممکن است افزایش یابد بنابراین در این نمایشگاه از رویه‌هایی آسفالتی رونمایی شد که زمینه ساز بهینه سازی مصرف سوخت بر روی خودروها می‌شود.

او اظهار کرد: رقابت‌پذیری بین تولیدکنندگان خود از مهمترین اهداف وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود و این وزارتخانه سعی کرده است با ایجاد فضای رقابتی بین تولیدکنندگان میزان کیفیت و دوام در رویه‌های آسفالتی و پروژه‌های راهی افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: ساخت بزرگراه مهران – نجف در دستور کار قرار دارد


اسلامی اظهار کرد: در گذشته آسفالت در جاده‌های کشور به شکل ناهموار و سختی قرار می‌گرفت اما هم اکنون با استفاده از فناوری‌های نوین کیسه‌های آسفالت حتی به شکل سرد و در زمان رطوبت هم امکان قرار گیری بر روی جاده‌ها را دارد.

راه و شهرسازی افزود: ضخامت کتر آسفالت، قیمت پایین، دوام بیشتر از مهمترین دستاوردهای تولیدکنندگان در بخش قیر و آسفالت به شمار می‌رود.

او درباره برندسازی هم گفت: برندسازی در هر محصول و راهی می‌تواند ایجاد شود و ما با کمک سازمان برنامه و بودجه طراحی و ساخت را به شکل یک پارچه قرار می‌دهیم تا شرکت‌های بزرگ بتوانند به صورت یک پارچه وارد پروژه‌های بزرگ تبدیل به یک برند ملی برای کشور شوند

اسلامی درباره استفاده از روسازی‌های بتنی هم گفت: در وزارت راه و شهرسازی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و هم اکنون در پروژه‌هایی از جمله آزادراه تهران – شمال و اصفهان –شیراز در این بخش پیشران بوده‌ایم در این پروژه نیاز به بخش‌های تحقیقاتی و تجربه بیشتر دارد در حال کسب تجربه و مفروضات هستیم زیرا که برخی عنوان می‌کنند قیمت تمام شده روسازی‌های بتن بسیار بالا است اما از سوی دیگر کیفیت آسفالت پایین و عمر آن‌ها بسیار کم است بنابراین باید با استفاده از تجربیات و تحقیقات بیشتر بتوانیم این پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت پروژه‌ها و دسته‌بندی  پروژه‌ها، توزیع قیر انجام می‌شود و سعی کرده‌ایم در توزیع آن تمامی نیازها و اولویت پروژه‌ها را در نظر بگیریم.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار