بسته اخبار حوادث ۳۰ مهرماه ۹۸؛

نقشه شوم زوج جوان برای گروگان گیری / دستگیری زوج سارق با ۶ فقره سرقت در زابل

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۳۰ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

نقشه شوم زوج جوان برای گروگان گیریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۳۰ مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

گروگان گیری در زاهدان

با تلاش و پیگیری کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نوجوان ۱۵ ساله به صورت صحیح و سالم از چنگال آدم ربایان رها شد.

سردارمحمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: ساعت ۱۶:۰۰ عصر روز هفتم مهرماه سال جاری یک فقره آدم ربایی در محدوده خیابان انقلاب شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شد.

او  افزود: در بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل حادثه مشخص شد، نوجوانی ۱۵ ساله توسط سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محدوده خیابان انقلاب ربوده شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: آدم ربایان ساعتی پس از گروگانگیری با خانواده این فرد تماس گرفته و مبلغ یک میلیارد تومان برای رهایی او مطالبه کردند.

سردار قنبری تصریح کرد: در ادامه این عملیات کارآگاهان پلیس با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی به سرنخ‌هایی از تبانی زوجی جوان از بستگان فرد ربوده شده با آدم ربایان دست یافتند و با هماهنگی مقام قضائی آن‌ها را دستگیر کردند.

او  بیان داشت: متهمان ابتدا منکر دست داشتن در ماجرای آدم ربایی بودند، اما در بازجویی‌های علمی کارآگاهان پلیس به طراحی نقشه آدم ربایی اعتراف و اعلام کردند با توجه به طلبی که آدم ربایان از این زوج جوان داشتند با همکاری آن‌ها نقشه آدم ربایی را با همدستی ۳ نفر دیگر کشیدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: در ادامه ماجرا محل نگهداری فرد ربوده شده در شهرستان خاش شناسایی که تیم‌های ویژه پلیس آگاهی بلافاصله وارد عمل شدند و یکی دیگر از عاملان این آدم ربایی را دستگیر کردند و دیگر اعضای این باند با تنگ شدن عرصه بر خود، فرد ربوده شده را در منطقه "پشت کوه" صحیح و سالم رها کردند.

سردار قنبری با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند، خاطر نشان کرد: سلب آسایش و امنیت شهروندان، خط قرمز پلیس است و همکاران من بدون چشم‌پوشی با تمامی افرادی که به هر نحو، زمینه ناامنی روانی و اجتماعی را فراهم کنند مقتدرانه برخورد خواهند کرد. 

سارقان مسلح دستگیر شدند

با تلاش پلیس آگاهی ۸ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در شهر‌های زاهدان و ایرانشهر دستگیر و ۱۰ فقره سرقت کشف شد.

سردار احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه، ۱۰ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی در شهر‌های زاهدان و ایرانشهر با هماهنگی‌های قضائی طی هفته گذشته این سارقان تحت تعقیب را دستگیر کردند.

سردار طاهری تصریح کرد: در این رابطه ۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه، ۳ دستگاه خودرو و مقادیری وجه نقد سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف تعدادی سلاح سرد از جمله چاقو، قمه از مخفیگاه متهمان بیان داشت: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۴ فقره سرقت مسلحانه و به عنف خودرو، به ۳ فقره سرقت به عنف تلفن همراه، یک فقره سرقت به عنف منزل و ۲ فقره سرقت وجه نقد و طلاجات اعتراف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس استان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

زوج سارق دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری زوج سارق با ۶ فقره سرقت منزل خبر داد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی  گفت: در پی گزارش ۲ فقره سرقت لوازم منزل در شهر زابل موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرارگرفت.

او  افزود: تحقیقات کارشناسان دایره تجسس کلانتری ۱۲ طالقانی در این رابطه نشان می‌داد که عاملان این سرقت‌ها زن و مرد جوانی هستند که با ورود به منازل مسکونی مرتکب این سرقت‌ها می‌شوند.

سرهنگ ثمره حسینی اظهار داشت: ماموران این فرماندهی با یک سری تحقیقات میدانی مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان یک دستگاه آبگرمکن دیواری، یک عدد فن اسپیلت، ۵ متر لوله مسی اسپیلت، یک دستگاه سنگ فرز، یک عدد پمپ آب کولر ویک عددکپسول گاز مسروقه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهمان ۳۸ و ۲۳ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۶ فقره سرقت لوازم منزل اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند:

۱. برای جلوگیری از سرقت منزل خود توپی قفل را با بدنه درب همسطح نمائید.

۲. از باز نمودن در بر روی افراد ناشناس مخصوصاً به هنگام شب خودداری نموده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.

۳. در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده نمائید.

۴. نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.

۵. از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری نمائید.

۶. چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

۷. درمواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت نمایند.

۸. محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید.

۹. نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

۱۰. از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت نمائید.

۱۱. از افشا نمودن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیاء با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند جداً بپرهیزید.

کشف ۱۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۱۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک هفته گذشته در شهر‌های ایرانشهر، زابل، نیمروز و زاهدان خبر داد.

 سردار محمد قنبری گفت: مأموران انتظامی استان در یک هفته گذشته، ۱۲۸ هزار و ۱۹۷ لیتر انواع سوخت قاچاق را کشف کردند.

او افزود: در حال حاضر پلیس استان سیستان و بلوچستان طرح جمع آوری باک‌های اضافی و شناسایی دپو‌های سوخت را در دستور کار دارد و گشت‌های ویژه‌ای را در این خصوص به ویژه در شهر‌های ورودی استان فعال کرده است.

سردار قنبری ابراز داشت: در مدت مذکور تعداد ۴ دپوی سوخت شناسایی، ۱۹ باک اضافه کشف و ۹ دستگاه تریلی حمل سوخت توقیف و ۵ باند قاچاق سوخت متلاشی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: از مقدار سوخت‌های قاچاق کشف شده، ۱۰۰ هزار و ۴۲۰ لیتر گازوئیل، ۱۱ هزار و ۶۱۰ لیتر نفت سفید، ۱۴ هزار و ۹۷۳ لیتر بنزین و یک هزار و ۱۹۴ لیتر سایر مشتقات نفتی است.

او با اشاره به اینکه سوخت‌های کشف شده از شهرستان‌های ایرانشهر، زابل، نیمروز و زاهدان بوده است، ابراز داشت: در این خصوص ۶۵ دستگاه خودرو توقیف و ۷۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاق با جدیت عمل می‌کند و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه فعالیت غیرمجاز افراد سود جوء از جمله قاچاق سوخت را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار