حشمت الله عسگری گفت: استانداردسازی محلی در جوامع روستایی و عشایری استان برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد گفت: فرهنگ‌سازی استاندارد در جامعه در گرو اتخاذ رویکرد‌های فرابخشی است و رعایت این اصل رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

او افزود: ورود ایران به بازار‌های جهانی نیازمند توجه به استاندارد است و با تکیه بر این اصل می‌توان آمار بیکاری در کشور را کاهش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: بی توجهی به استاندارد زمینه‌ساز چالش‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و فرهنگ‌سازی این رویکرد مهم باید از سوی مردم مطالبه شود.

عسگری تصریح کرد: استاندارد زبان قابل فهم و مشترک تولیدکننده و مصرف‌کننده است و باید فعالان اقتصادی و صنعتگران به این امر مهم توجه داشته باشند.

او اضافه کرد: ادبیات استاندارد در جامعه باید قابل فهم و مشترک باشد و با اتخاذ رویه‌های اصولی باید برای تولید کالای باکیفیت در کشور همانند سال‌های گذشته اقدام کرد.

عسگری ادامه داد: محصولات بومی و محلی برای معرفی نیازمند نشان تجاری هستند و استاندارد می‌تواند به عنوان یک نشان معتبر به رونق اقتصادی در روستا‌های کشور کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: سلامت و امنیت در جامعه در گرو توجه به استاندارد است و با تکیه برای این مفهوم می‌توان برای افزایش رفاه و نشاط اجتماعی گام برداشت.

۲۲ مهر مصادف با ۱۴ اکتبر «روز جهانی استاندارد» نامیده شده است.

انتهای پیام/ح

محصولات بومی و محلی برای معرفی نیازمند نشان تجاری هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار