سلامت مردم شهرهایی که میزبان صنایع هستند تضمین شده است؟

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همان‌طور که در برنامه پنجم و ششم توسعه آمده هیچ صنعتی بدون پیوست سلامت حق ندارد مستقر شود، اما این‌چنین نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست شورای اداری شهرستان عسلویه بیان کرد: برای پیشگیری از پیامدهای حضور صنعت در محیط پیرامونی پیوست سلامت و مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه صنایع الزامی است.

او با تأکید بر اینکه صنایع باید آن میزان از سلامتی مردم که قبل از استقرار صنعتی بوده را تضمین کنند،گفت: ما می‌خواهیم حضور صنایع با پیوست سلامت و تضمین در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی همراه باشد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: خیلی شفاف می‌گوییم که ما می‌خواهیم آن میزان از سلامتی مردم که قبل از استقرار صنعتی بوده تضمین شود و خواهان سلامتی بیشتر نیستیم.

رئیسی بابیان اینکه باید موضوع سلامت صنایع جدی گرفته شود و همگی به فکر باشیم، ادامه داد: همان‌طور که در برنامه پنجم و ششم توسعه آمده هیچ صنعتی بدون پیوست سلامت حق ندارد مستقر شود، اما این‌چنین نیست.

کمترین بهره از وجود صنایع نصیب مردم بوشهر شد

او گفت: اگر می‌گوییم باید پیوست سلامت باشد و صنعت باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهد به معنی این نیست که با صنعت مخالف هستیم و اینکه تصور شود ما مخالف این صنایع هستیم یک نگاه بسیار ساده‌انگارانه و ساده‌لوحانه است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم استان بوشهر مرزبانان خوبی بوده و میزبان خوبی برای صنایع هستند، ولی کمترین بهره از صنایع نصیب آن‌ها شده است.

رئیسی هدف از سفر خود به عسلویه را شناسایی و برطرف کردن مشکلات و بهبود خدمات ارائه شده از راه پایش برنامه‌ها و ارزیابی عملکرد حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در منطقه عسلویه عنوان کرد.

فوت بر اثر حوادث در عسلویه بیشتر از دیگر نقاط استان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با اجرایی شدن مصوبه‌های کمیته ملی کاهش آلایندگی عسلویه مهم‌ترین دغدغه حوزه سلامت در این منطقه برطرف می‌شود.

سعید کشمیری افزود: پیگیری برای اجرایی شدن مصوبه‌های کمیته کشوری کمیته ملی کاهش آلایندگی عسلویه یکی از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت است.

او بیان کرد: میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در استان بوشهر ۱۰ درصد است درصورتی که این آمار در عسلویه ۱۶ درصد است.

معاون وزیر بهداشت همچنین در سفر به شهرستان عسلویه از مرکز خدمات جامع سلامت شهر نخل تقی و محل اسکان کارگران در عسلویه بازدید کرد.

 عزیز الله عاطفی مشاور و معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت، دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی، دکتر احمد جنیدی جعفری رئیس مرکز سلامت محیط و کار همراه معاون وزیر بودند.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: اخبار پزشکی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.