مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبر داد؛

ورود لاستیک و تایر فرسوده به سایت آرادکوه ممنوع شد/ فعالیت ۲۲ کانون آلاینده در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)

علیپور گفت: علاوه بر آرادکوه منابع آلاینده دیگری در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) فعالیت دارند که سهم آرادکوه در برابر آن‌ها ناچیز است.

ورود لاستیک و تایر فرسوده به سایت آرادکوه ممنوع شد / فعالیت ۲۲ کانون آلاینده در اطراف فرودگاه امام خمینیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه نظافت شهر جزء شاخص‌های اصلی توسعه است، گفت: یکی از موضوعاتی که شهرداری‌ها با آن سنجیده می‌شوند موضوع جمع آوری پسماند است.

وی با بیان اینکه مشکلات جمع آوری پسماند در تهران چند چالش اصلی دارد، افزود: اولین مورد مربوط به عدم مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند و دیگری ذخیره سازی نامطلوب در مخازن زباله است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: موارد دیگر مربوط به گسترش استفاده از مخازن خیابانی و عدم رعایت الزامات توسط پیمانکاران است.

کاهش تولید زباله اساس کار جمع آوری پسماند در دنیا 

علیپور با تأکید بر اینکه اساس کار جمع آوری پسماند در دنیا کاهش تولید پسماند است، تصریح کرد: بیش از اینکه به فکر چگونگی دفع، تفکیک و تجزیه زباله باشیم باید به فکر کاهش تولید پسماند باشیم.

وی با بیان اینکه زمانی صحبت از ۸ هزار تن پسماند در تهران بود، افزود: در حال حاضر مخازن زباله مشکلاتی مانند پدیده زباله گردی را به وجود آورده‌اند و از سوی دیگر هم چون زمان خاصی برای قرار دادن زباله در این مخازن وجود ندارد، هر کسی در هر زمانی که بخواهد پسماند خود را به داخل آن‌ها می‌ریزد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه فرم مخازن به شکلی است که سطح آن باز است، گفت: این موضوع سبب می‌شود همواره بوی ناطبوعی از آن‌ها متساعد شود.

وی در ادامه به برخی از اظهارنظر‌ها مبنی بر جابجایی سایت دفع پسماند آرادکوه واکنش نشان داد و گفت: ۵۰ سال پیش یک تیم آمریکایی دو سال تحقیق کرد تا مکان مناسبی را برای دفع زباله پیدا کند و در گذر زمان اماکن جدیدی مانند فرودگاه و اتوبان در اطراف آن ایجاد شدند که اگر آن‌ها مشکلی دارند باید قبل از استقرار فاصله خود را با محل دفع زباله تنظیم می‌کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: اینکه برخی می‌گویند محل دفع زباله باید ۱۰۰ کیلومتر از تهران دورتر شود، برای ما هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند.


بیشتر بخوانید: ضرورت تدوین ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماند


کاهش ۱۰۰۰ تنی تولید زباله با راه‌اندازی سایت پسماند الکترونیکی

علیپور با تأکید بر اینکه دیگر هیچ لاستیک و تایر فرسوده‌ای به آرادکوه نمی‌رود، گفت: در حال راه‌اندازی سایت پسماند الکترونیکی هستیم که این کار ۱۰۰۰ تن از میزان زباله‌ها را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه ۹۵۰ ساختمان شهرداری دارای سیستم تفکیک پسماند شده‌اند، تصریح کرد: همین سیستم را در استانداری هم برده‌ایم و قرار شد ساختمان‌های تهران مجهز به سیستم تفکیک پسماند شوند.

وی افزود: در گام بعدی مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه را ملزم به داشتن مخازن تفکیک زباله می‌کنیم.

علیپور با بیان اینکه یک سال بر روی بوی نامطبوع اطراف فرودگاه مطالعه کردیم، گفت: ۲۹ کانون آلاینده در اطراف فرودگاه وجود دارد که فاصله سایت آرادکوه از آن ۱۱ کیلومتر است و طبق مطالعات انجام شده ۷۵ درصد روز‌های سال جهت باد خلاف فرودگاه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه نوع بوی متساعد شده از سایت آرادکوه با بویی که در اطراف فرودگاه استشمام می‌شود متفاوت است، گفت: تعداد زیادی کشتارگاه و کارخانه لبنی در اطراف فرودگاه است که هنگام شب زباله‌ها و فاضلاب خود را رها می‌کنند که همین امر بوی نامطبوعی را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: برای ما اثبات شده که اثر بوی آرادکوه در اطراف فرودگاه ناچیز است، اما به خاطر مسائل محیط زیستی بر روی کاهش آن کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار