دعوت چین از دولت افغانستان برای شرکت در نشست صلح با طالبان

شورای امنیت ملی افغانستان تایید کرده که دولت چین برای دولت افغانستان به منظور اشتراک در نشست بین‌الافغانی دعوتنامه فرستاده است.

دعوت چین از دولت افغانستان برای شرکت در نشست صلح با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت ملی افغانستان تایید کرده که دولت چین برای دولت افغانستان به منظور اشتراک در نشست بین‌الافغانی دعوتنامه فرستاده است.

کبیر حقمل، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: «در این روزها مقام‎های چینی با ما تماس گرفتند و گفتند که قرار است آنها یک نشست بین‌الافغانی را با هدف گفتگوهای صلح میزبانی کنند.»

حقمل افزود: تقاضای دولت افغانستان از همه کشورهایی که در پروسه صلح افغانستان کمک می‌کنند این است که به اصل پیشبرد روند صلح به مالکیت و رهبری افغان‌ها متعهد بمانند.

وی تاکید کرد: «حکومت افغانستان جدا خواهان این بوده که تفاهم بین‌الافغانی صورت بگیرد، تفاهم‌‌ها درباره صلح باید فراگیر، تحت رهبری نظام دولت جمهوری اسلامی افغانستان و تصاحب صحبت‌ها نزد افغان‌ها باشد.»

از سوی دیگر وزارت امور خارجه پاکستان نیز تایید کرده که برای اشتراک در نشست سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان در چین دعوت شده است.

پیش از این سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته بود که قرار است نشست بین الافغانی به میزبانی چین به زودی برگزار شود.

به نوشته جمهور، گفته می‌شود که این نشست در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار