کد خبر: ۷۱۱۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر : ۷۱۱۴۴۸۹

اگر عاشق خودرو‌های چینی هستید، با قدرت خریدی در محدوده ۵۰ میلیون تومان می‌توانید هفت خودروی زیر را که همگی از اهالی سرزمین اژد‌ها هستند، بخرید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ورود خودرو‌های چینی به ایران حدود یک دهه می‌گذرد و حجم فروش این محصولات حالا مدتی است که از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرده. چینی‌ها، اما چه داشتند که موفق شدند روی دست محصولات کره‌ای و ژاپنی بلند شوند و در مقاطعی حتی بر شرکای فرانسوی بازار خودرو ایران در برخی از کلاس‌ها غلبه کنند؟

شاید نفت و درآمد‌های نفتی و مبادله پول نفت به‌فروش رفته در چین با قطعات خودرو مهم‌ترین موضوعی بود که از سال ۹۱ تا ۹۵ زمینه‌ساز تثبیت جایگاه خودروسازان چین در کشور شد. درعین‌حال آنچه خود محصولات چینی به ایرانی‌ها هدیه دادند، طرح و رنگ و امکانات بهتر به‌رغم مونتاژ ضعیف‌تر، بازار راکدتر و دوام کمتر بود.خودرو‌هایی با درصد ساخت داخل پایین که زمینه هزینه نگهداری نسبتاً بالایی را ایجاد می‌کنند و به‌نسبت تولیدات داخلی فشار بیشتری را برای یافتن قطعه و هزینه تعمیر و نگهداری به مالکان خود تحمیل می‌کنند. اینجا ما هفت خودرو داریم که با همان ایرادات تکنولوژیک، امکانات و طراحی بهتری را با خود دارند. بررسی آن‌ها برای خرید شاید خیلی هم بد نباشد!

هافی لوبو / مدل ۱۳۹۴ (۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان)

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

یک هاچ‌بک کوچک با ظاهری عجیب و قدیمی که در کرمان مونتاژ می‌شد و پس از یک عرضه محدود، خیلی زود گوشه‌گیر شد. راهنما روی ستون جلو، چراغ‌های مستطیلی در عقب و البته لاستیک‌های کوچک خودرو همه از بدترین نکات ظاهری درباره هافی لوبو هستند.

در عوض این کوچولوی چینی که در بازار خریدار چندانی ندارد اتاقش به نسبت رنو PK یا برخی دیگر از محصولات قدیمی بازار، چینش بهتری داشته و به‌واسطه پنجره‌های بزرگی که دارد، کابین روشن و دل‌بازی دارد. مصرف سوخت پایین هم از دیگر مزایای لوبو است.خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی


لیفان ۵۲۰ دنده‌ای / مدل ۱۳۹۲ (۵۰ میلیون تومان)

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

زمانی که به ایران پا گذاشت با کیا ریو LS مونتاژی مقایسه می‌شد و بخشی از این همه اعتبار به‌واسطه طراحی خاص جلوپنجره و فرم مناسب عقب این خودرو بود.

سری ۵۲۰ لیفان که فروش نسبتاً خوبی را در ایران تجربه کرد، در بخش دوام و ماندگاری خودرو ضعیفی نیست ولی ادوات ظاهری آن مخصوصاً در بخش کابین کیفیت خود را به خوبی حفظ نمی‌کنند که این یک پوئن منفی برای ۵۲۰ است. برگ برنده ۵۲۰ البته در مقایسه با محصولات هم‌قیمت امکاناتی است که در اتاقش ارائه می‌کند و خب، این برای برخی از خریداران خوشایند است.

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی


جک J۳ توجوی هاچ‌بک / مدل ۱۳۹۱ (۴۷ میلیون تومان)

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

هم در نسخه سدان و هم مدل هاچ‌بک جزء باکیفیت‌ترین محصولات چینی حاضر در بازار ایران است. توجوی که با کد J۳ تولید شد، در نسخه سدان از صندوق باری به گنجایش ۴۵۸ لیتر بهره می‌برد و به مدت کوتاهی در کرمان موتور مونتاژ شد و سپس برای همیشه خط تولید را ترک کرد.

از نقاط قوت این محصول چینی، موتور کم‌مصرفی است که ساخته میتسوبیشی بوده و هماهنگی مناسبی با گیربکس خودرو دارد. همین عامل در کنار مونتاژ مناسب خودرو موجب شد تا به‌رغم امکانات معمولی، در بلندمدت خاطره خوبی از خود در ذهن خریداران ایرانی به‌جای بگذارد.

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی


چری ویانا / مدل ۱۳۹۰ (۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان)

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

خودرویی سدان با بدنه‌ای شبیه یک پیکان فیس‌لیفت! که هر چقدر نامتوازن مونتاژ شده، اما می‌تواند به‌جای خودرو‌های ارزان‌قیمت داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

صندوق بار بزرگ، اتاقی جادار برای پنج نفر در سفر‌های شهری و البته مصرف سوخت بالا از جمله مزایا و معایب این چینی قدیمی و دمده است. کیفیت پایین رنگ سپر و برخی ادوات تزئینی بدنه در کنار داشبورد قدیمی و امکانات اندک از جمله دلایلی است که پروژه تولید ویانا را به شکست کشاند. به‌هرحال در این رنج قیمتی به‌جز پراید، ویانا می‌تواند گزینه متفاوتی برای خرید باشد.

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی


ام‌وی‌ام ۵۳۰ / مدل ۱۳۹۱ (۵۰ میلیون تومان)

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

سدانی با طرح نسل آخر میتسوبیشی گالانت که کیفیت سواری بدی ندارد و اگر این‌قدر بد مونتاژ نمی‌شد یا این همه پرمصرف نبود شاید فروش بهتری را هم تجربه می‌کرد. سری ۵۳۰ که کشش مناسبی در دور‌های بالای موتور دارد، در کنار صندوق بار جادار و اتاق بزرگ، به موتوری نسبتاً قدرتمند مجهز است که یک امتیاز است.

بزرگ‌ترین عیب جادارترین خودرو این گروه، طراحی بخش عقب آن است، گرچه با راندن خودرو و دیدن صفحه نمایش لمسی، سانروف و سیستم تهویه مطبوع در کابین، احتمالاً مسئله طراحی یا مونتاژ ضعیف خودرو برای شما سریعاً حل خواهد شد.

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی


گریت‌وال C۳۰ ولیکس / مدل ۱۳۹۴ (۵۰ تا ۵۵ میلیون تومان)

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

طراحی ظاهری سدان کوچک گریت‌وال بد نیست، گرچه ۹ فرم بخش عقب آن ناشیانه از آب درآمده. در بخش کابین کلیت آنچه خلق شده خوب است ولی کیفیت کاملاً متوسطی دارد. امکانات ولیکس بد نیست و سیستم ترمز مناسبی دارد.

شاید اگر این خودرو سال ۱۳۹۳ با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه می‌شد می‌توانست در بازار ایران موفقیت را تجربه کند چرا که از نظر کیفیتی از رقبای چینی خود جلوتر است و تکنولوژی به‌کار رفته در شاسی و موتور از تویوتا یاریس ۲۰۰۰ به عاریت گرفته شده است. ولیکس دنده‌ای بهترین انتخاب ممکن در این گروه است.

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی


راین ولا V۵ / مدل ۱۳۹۶ (۵۰ میلیون تومان)

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

خیلی‌ها خریدش را پیشنهاد نمی‌کنند ولی در بازاری که خدمات پس از فروش معنایی ندارد، چرا از این سدان کوچک چینی که ظاهری مشابه محصولات یک دهه قبل فولکس واگن دارد، استقبال نکنیم؟!

نمونه‌های ساخته شده در سال ۹۶ که میزانی کارکرد دارند، هم‌اینک در بازار خودرو بهایی در محدوده ۵۰ میلیون تومان دارند که با توجه به ابعاد و سطح امکاناتی که وی ۵ دنده‌ای دارد، قیمت منصفانه‌ای است. البته خب باید پس از خرید خودرو با سختی فروش آن در بازار یا اتاق کوچکی که برای چهار سرنشین بزرگسال جا دارد، کنار بیایید.

خودرو‌های چینی ۵۰ میلیونی

منبع: روزنامه هفت صبح

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
امسال کیا رفتن اربعین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
ماشین فقط موتور انم از نوع دوچرخش افتاد
خودم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
آقا یا خانمی که نوشته‌ای اولاک ولکس سی سی !
یک ذره سواد نوشتن یاد بگیر
این چه طرز نوشتنه ؟
اصلاً مغز آدم هنگ میکنه که چی نوشته !
می‌خواستی بنویسی : اولاً که ولکس C30 ...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
ماشین فقط پیکان اونهم پیکان خودم
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
از ماست که بر ماست
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اولاک‌ولکس سی سی گرون تره مصرف بنزینش کمتر از اونه ک‌ در ضمن این ماشین فوق العاده هست و افسوس ک وارد نشد دیگه ی چرخش میارزه به همه خودروهای ایرانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
متاسفم ایران با این قدمت و این بزرگی و این مردم فهیم و بزرگوار سوار پراید یا آشغالهای چینی شوند با قیمتی برابر با بهترین خودرو در در غرب و شرق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
میخوای هجمه درست کنی؟؟؟
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
پراید کاغذ ی که با کوچکترین ضربه مچاله میشود قاتل جان مردم 40 میلیون نوبرشو آوردند خودرو جزء واجبات نیست و نبوده
علی اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اگه ساخت داخلشون زیاد بشه و مالیاتش پایین بیاد فوق العاده اس ، باید تکنولوژی قطعه سازی و قیمت زدنش رو از چینی ها بخریم ، کارخونه های خودرو سازی ما دولتی و غیر انتفاعی هستند و فقط به اقتصاد کشور کمک میکنند و از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند
م.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
خیلی خوبه بهتره پراید هستن
فاطمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
این گزارش و قیمت ها مال چ سالیه
من همین الان حاضرم هافی لوبو رو با پرایدم عوض کنم
Zarei
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
شما را به خدا همان پیکان ساده صندلی پژوئی را بزنید تاهرایرانی یک اوتول داشته باشد که اگرهم تصادف کرد .به دیه وبیمه وخرج لاکچری نیاز نباشد .درضمن سرقت خودروهم تاحدزیادی پائین میاد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
چینی ها سیاستشان این است که ماشینهای ارزان بسازند ولی قطعات یدکی اصلی را بیرون ندهند یا با قیمتهای نجومی به بازار بدهند که سود اصلی را در آنجا می برند .... بعد از چند سال هم اصلا قطعه یدکی نیست..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
پراید هم 50 ملیون تومن خخخ
پاسخ ها
به امید حق علیه باطل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
علی برکت الله
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر