۸ نکته اساسی رهبرانقلاب برای کسانی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند + تصویر

صفحه مجازی «ریحانه» با انتشار تصویرنوشته‌ای به بازخوانی هشت نکته اساسی رهبرانقلاب در اجتماع یکصد هزار نفری بانوان در ورزشگاه آزادی پرداخت.

۸ نکته اساسی رهبرانقلاب برای کسانی که در حوزه زنان فعالیت میکنند +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۷۶/۷/۳۰ و در اجتماع یکصد هزار نفری بانوان در ورزشگاه آزادی، خطاب به همه‌ افرادی که می‌خواهند در حوزه‌ موضوعات مرتبط با زنان فعالیت کنند، هشت نکته‌ اساسی را بیان کردند.

از این رو صفحه مجازی «ریحانه»  بخش زن و خانواده‌ پایگاه اطلاع رسانی  Khamenei.ir  به مناسبت سالروز این دیدار تاریخی، به بازخوانی هشت نکته اساسی رهبرانقلاب برای کسانی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند پرداخت:

اهمیت به رشد معنوی بانوان توسط خودشان

«فکر رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی، بایستی یک فکر رایج در میان خودِ زنان باشد.»

اصلاح قوانین

«بعضى از قوانين در برخورد با زن و با مرد احتياج به اصلاح دارد. بايد اهل اين کار  مطالعه و بررسى كنند و آن قوانين را درست كنند.»

تبیین نظر اسلام در مورد حقوق زن و مرد

«نظر اسلام در مورد حقوق زن و حقوق مرد باید تبیین شود. خودِ بانوان و کسانی که در معارف اسلامی آگاهی دارند، تلاش کنند.»

اجتناب از بحث‌های انحرافیا

«بعضی کسان به عنوان این که از زن دفاع می‌کنند، به بحثهای انحرافی کشانده می‌شوند. نظر اسلام در مورد زن و مرد واضح و روشن است.»

دفاع اخلاقى و قانونى از زن

«از زن، بخصوص در داخل خانواده دفاع اخلاقی و قانونی شود. دفاع قانونی با اصلاح و ایجاد قوانین و دفاع اخلاقی با مواجهه با کسانی که زن را مستخدمِ مورد ستمِ مرد و بدون تمکن از خودسازی معنوی تلقی می‌کنند.»

اهميت دادن به عفاف در زن

«هر حركتى كه براى دفاع از زنان انجام مى‌گيرد، بايد ركن اصلى آن رعايت عفاف زن باشد. در غرب به خاطر اين‌كه به اين نكته توجه نشد، كار به اين بى‌بندو باري‌ها كشيد.»

اهتمام به تعلیم و تربیت بانوان

«بايد اجازه بدهند كه دختران درس بخوانند، مطالعه كنند، كتاب بخوانند، با معارف دينى و انسانى آشنا شوند و ذهن و مغزشان قوت و قدرت پيدا كند.»

برخورد سخت با هرگونه ستم و تعدی به زن

«از لحاظ قانونی و اخلاقی، جامعه باید با کسانی که تعدی به زن را حق خودشان میدانند، برخورد سخت بکند؛ در کشورهای غربی هنوز نتوانسته‌اند این را تأمین کنند.»

در ادامه عکس نوشته‌ای از ۸ نکته اساسی رهبرانقلاب برای کسانی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند را مشاهده می‌کنید:

۸ نکته اساسی رهبرانقلاب برای کسانی که در حوزه زنان فعالیت میکنند + تصویر
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.