معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ساخت مسکن محرومان

مهدیان گفت: ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی برای محرومان با پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون بلاعوض آغاز شده است.

عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز ساخت ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی برای محرومان در شهر‌های مختلف خبر داد و گفت: از سال‌های گذشته ساخت این پروژه آغاز شده و هم اکنون در بسیاری از استان‌ها در مراحل پایانی قرار دارد.

او با بیان اینکه در خراسان جنوبی و جنوب استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری ساخت این واحد‌ها آغاز شده است، اظهار کرد: ۶ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان، ۵ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی، ۵ هزار واحد مسکونی در کرمان، ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری و ۲ هزار واحد مسکونی در استان لرستان در حال ساخت است.


بیشتر بخوانید: مناطق میانی تهران رکورد دار خرید و فروش مسکن شدند


مهدیان توضیح داد: افراد نیازمند در روستا‌ها و مناطق محروم از طریق دستگاه‌های مسئول شناسایی شده و در اجرای این طرح ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت تخصیص داده شده و ۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان در این پروژه اختصاص داده شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: در این پروژه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شده و در برخی از مناطق هم پروژه‌ها در مرحله بازسازی و اتمام قرار دارند.

او با بیان اینکه روند نوسازی و بازسازی پروژه‌ها در مناطق روستایی طی سال‌های گذشته کند شده است، اظهار کرد: متأسفانه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در روند نوسازی و بازسازی پروژه‌ها بسیار موثر بوده، اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم توانستیم میزان تسهیلات را در بسیاری از مناطق روستایی افزایش دهیم.

مهدیان یادآور شد: خوشبختانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری‌های بسیار خوبی دارند که امیدواریم این همکاری و پرداخت تسهیلات تا پایان روند نوسازی و بازسازی ادامه داشته باشد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: بنیاد مسکن همزمان با آغاز نوسازی واحد‌های مسکونی روند بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق سیل زده را هم ادامه دهد که خوشبتانه تا به امروز پیشرفت‌های فیزیکی بسیار موثر و چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار