اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه، از آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) در استان همزمان با سراسر کشور از امروز (چهارشنبه اول آبان) خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۶۲ هزار و ۲۱۴ کودک سه تا ۶ سال زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

او گفت : از امروز بینایی سنجی کودکان در ۴۰ پایگاه سلامت اجتماعی بهزیستی استان به عنوان پایگاه‌های دائم آغاز شده و از ۱۵ آبان ماه نیز این طرح در ۳۳۱ مهدکودک استان به عنوان پایگاه‌های موقت اجرایی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماه اول سال جاری تعداد ۲۸ هزار کودک نیز در پایگاه‌های بهزیستی مورد معاینه بینایی قرار گرفتند.

رضوان مدنی با بیان اینکه بهترین سن درمان تنبلی چشم کودکان، سنین زیر ۶ سال است، افزود: بیماری تنبلی چشم به گونه‌ای است که ظاهر چشم هیچ مشکلی ندارد به همین دلیل چنانچه والدین قبل از ۶ سالگی کودک متوجه بیماری شوند می‌توان به درمان آن کمک کرد و این در حالی است با عبور از مرز ۶ سالگی کودک با کم بینایی شدید و یا حتی نابینایی مواجه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به مراحل طرح غربالگری بینایی کودکان، گفت: بعد از معاینه کودک در پایگاه‌های بهزیستی در سطح شهر و مهد‌های کودک، افرادی که مشکوک به بیماری هستند به سطح دوم برنامه یعنی (اپتومتریست) ارجاع داده می‌شوند و پس از این مرحله در صورت نیاز نیز به خدمات بالاتری یعنی سطح سوم برنامه (چشم پزشک) معرفی خواهند شد.

این مسئول با اشاره به اولویت پیشگیری از معلولیت‌ها در برنامه‌های بهزیستی، گفت: به منظور پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سال گذشته در طرح غربال گری بینایی ۶۸ هزار و ۲۱۸ کودک سه تا ۶ سال در سراسر استان مورد معاینه قرار گرفتند.

او با تاکید بر اینکه خوب دیدن حق تمامی کودکان است، از والدین کودکان خواست در سه سال پیاپی، از سه سالگی تا ۶ سالگی نسبت به مراجعه به پایگاه‌های سلامت اجتماعی بهزیستی و معاینه چشمان فرزندان خود با در دست داشتن شناسنامه اقدام کنند و از سلامت چشمان فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

 

 

انتهای پیام/د

۶۲ هزار و ۲۱۴ کودک سه تا ۶ سال زیرپوشش غربالگری

برچسب ها: بهزیستی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار