برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر آغاز شد

برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال همزمان با سراسر کشوردر استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست بهزیستی استان بوشهر گفت: این استان بیست و چهارمین سال است که همزمان با کشور برنامه پیشگیری از تنبلی چشم  را ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال اجرا می‌کند.

علیرضا حاجیونی افزود: ۱۳۰ پایگاه سنجش بینایی در استان بر پا شده که از این تعداد، ۱۰ پایگاه دائمی هستند یعنی هر شهرستان یک پایگاه دائمی دارد.

او ادامه داد: پایگاه‌های سنجش بینایی در مهد‌های کودک و مراکز بهداشت و درمانی مستقرهستند و والدین می‌توانند برای تشخیص تنبلی چشم کودکان خود، به این مراکز مراجعه کنند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال ۷۰ هزار نفر از کودکان زیر پوشش برنامه غربالگری قرار گیرند.

حاجیونی سن ۳ تا ۶ سال را بهترین سن برای تشخیص بیماری تنبلی چشم کودکان دانست و عنوان کرد: علائم تنبلی چشم در این سنین برای خانواده‌ها قابل تشخیص نیست و راحت‌ترین مسیر برای شناسایی و تشخیص این بیماری، مراجعه به این پایگاه‌هاست.

او بیان کرد: این بیماری در سطوح مختلف می‌تواند قابل تشخیص و درمان است و با مراجعه به مراکز درمانی و مداخلات جراحی، امکان بهبودی برای بیمار امکان پذیر است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر نیز گفت:در سال ۹۷، تعداد ۳۸ هزارو ۱۲۸ کودک در استان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم غربال شدند که از این تعداد، هزار و ۳۲۷ کودک به عنوان بیمار شناسایی شدند.

محمد غلامی افزود: ۹۱۷ کودک، پارسال به بینایی سنج معرفی شدند و تعداد ۱۷۵ نفر دارای بیماری تنبلی چشم تشخیص داده شدند.

او عنوان کرد: پارسال، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه عینک برای کودکانی که خانواده‌های آنان کم درآمد بودند، اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ک

آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.