اردوغان از سران اروپا برای حضور در ترکیه دعوت کرد

رئیس‌جمهور ترکیه سران اروپا را به استانبول و یا یکی از شهرهای مرزی این کشور با سوریه دعوت کرد تا بر سر چشم‌انداز ناتو گفت‌وگو کنند.

دعوت سران اروپا به استانبول برای بحث بر سرآینده ناتو از سوی اردوغانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امروز سران فرانسه، آلمان و انگلیس را به استانبول و یا مرز ترکیه با سوریه دعوت کرد تا درباره آینده ناتو گفت‌وگو کنند.

اردوغان در این خصوص گفت: «دو روز پیش با بوریس جانسون (نخست وزیر انگلیس) تماس گرفتم که به من پیشنهاد ملاقات چهار نفره در لندن را داد. به او گفتم استانبول و یا شهر‌های مرزی شانلی اورفه و غازی عینتاب گزینه‌های بهتری هستند».

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت فرصت دیگرِ دیدار در حاشیه نشست ناتو در لندن در سوم و چهارم دسامبر خواهد بود. این نشست هفتادمین نشست سالانه از زمان تشکیل سازمان پیمان آنلانتیک شمالی (ناتو) خواهد بود.

هفته گذشته، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در انتقاد از عملکرد ترکیه و تجاوز به خاک سوریه از نبود وحدت در ناتو شکایت کرد و اقدام اخیر آنکارا را اشتباه بزرگ خواند. مکرون گفت او به همراه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و بوریس جانسون هفته آینده با اردوغان در لندن دیدار خواهد کرد.

ترکیه در ۹ اکتبر عملیات نظامی با نام چشمه صلح در شمال سوریه را با هدف ایجاد «منطقه امن» و بیرون راندن شبه نظامیان کُرد آغاز و روز گذشته ۲۲ اکتبر پایان این عملیات را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار