ماجرای حذف کیانوش رستمی از المپیک چه بود؟

فدراسیون جهانی وزنه برداری برای سومین بار با درخواست حضور رستمی در مسابقات گزینشی المپیک سوئیس مخالفت کرد.

ماجرای حذف کیانوش رستمی از المپیک چه بود؟به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری، کیانوش رستمی ملی پوش دسته ۹۶ کیلو گرم کشورمان به صورت رسمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست داد.

این موضوع تا حدود زیادی پیش از این هم مشخص بود، اما به یکباره کیانوش رستمی در اقدامی عجیب به صورت انفرادی راهی سوئیس شد تا در مسابقات گزینشی المپیک در شهر تراملان این کشور شرکت کند. رستمی در رقابت‌های جهانی تایلند با اوت کردن وزنه هایش در حرکت یک ضرب و انصراف از حضور در حرکت دوضرب هیچ امتیازی در رنکینگ انفرادی المپیک به دست نیاورد.

این موضوع باعث شد تا کار برای کیانوش سخت شود و در حالی که خود او هم از اصل ماجرا باخبر نبود، بحث حذفش از المپیک ۲۰۲۰ به وجود بیاید. بلافاصله فدراسیون وزنه برداری از طریق نامه نگاری با تاماش آیان، رئیس جهانی فدراسیون وزنه برداری درخواست حضور این ورزشکار کرمانشاهی را داد، اما با مخالفت فدراسیون جهانی، کمیته ملی المپیک ایران درخواست فدراسیون وزنه برداری ایران را تکرار کرد و در پاسخ، آیان همان جوابی که به علی مرادی داده بود را به سید رضا صالحی امیری داد.

آیان درنامه خود به صالحی امیری و مرادی علت اجازه ندادن به رستمی برای شرکت در مسابقات سوئیس را ارسال نکردن نام این ورزشکار در بازه زمانی قانونی عنوان کرده بود و گفته بود اگر نام رستمی را برای حضور در سوئیس اضافه کند، چندین وزنه بردار دیگر از سراسر دنیا هم چنین درخواستی را ارائه خواهند داد و این موضوع خلاف قوانین جهانی است.

رستمی به این ترتیب بازه ۶ ماهه دوم انتخابی المپیک را بدون کسب امتیازی به پایان رساند و این موضوع به منزله حذف قطعی او از توکیو ۲۰۲۰ می‌شد. اما او چند شب پیش شبانه راهی سوئیس شد تا شاید آیان این بار با درخواست شخصی او موافقت کند و فدراسیون وزنه برداری ایران و کمیته ملی المپیک بلیت هواپیمای او را برای سوئیس رزرو کردند.

اما برای چندمین بار فدراسیون جهانی وزنه برداری به صورت رسمی پاسخ منفی به رستمی داد و حالا در فاصله ۸ ماهه تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پس از سعید علی حسینی، کیانوش دومین حذف شده قطعی وزنه برداری ایران در بزرگترین آوردگاه جهانی سال آینده لقب می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: کیانوش رستمی از گردونه انتخابی المپیک حذف نشده است


انتهای پیام/

رستمی المپیک ۲۰۲۰ را از دست داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۲۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
آخیش کیف کردم کسی که غرور ببجا داره یه جا باید بادش بخوابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
کلا مردم ایران احترام زیادی برای پیشکسوت و گروهی کار کردن قائل اند. اگر کسی خودسر و خود رای باشه جای در دل مردم نداره؛ حتی اگه هزاران طلا رو بیاره.
این مرام ایرانی جماعته؛ با این که بعضی مواقع با هم رقابت دارن ولی در جای خودش کاملا یکدستند و جونشون رو برای هم می دند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۲۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
امان از غرور وبی حرمتی به بزرگان وتاسف برای فدراسیون وزنه برداری که مرادی ریاست آنرا غصب کرده و بیت‌المال را این گونه در جوی آب می ریزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
یک شهرستان شمالی در یک رشته ورزشی یک هزار تومانی برای بچه های رشته اش پول نداره جایزه بخره میگه برین اسپانسر بگیرین اما در عوض ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
عاقبت خودسری میشه خودسوزی
Canada
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
درخت پر میوه .همیشه سرش پایین است .بیایید همه چیز را از درخت یاد بگیریم .به همه سایه میدهد .ایکاش به اندازه درخت شعور و معرفت داشته باشیم
Canada
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
تختی ووو اسمشان در تاریخ باقی ماند .نه فقط بخاطر اینکه کشتی گیر قوی بودند .اسمشان باقی ماند .چونکه تکبر .عرور .خودخواهی نداشتند .از جنس مردم بودند .مرام و معرفت و جوانمردانگی داشتند .با مردم میخندید با مردم گریه میکردند .تا ابد ماندند
Canada
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
جقدر یک دنده است .وقتی زیر پرچم زیبای وطن وزنه برداری میکنی .باید صد در صد به قواینن احترام بگذاری .حتی اگر به میل ات نباشد .
باعث شدند .شانس مدال را از دست بدهیم .اجازه بدهید کسی که شایستگی اش از شما بهتر است .ظاهر شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
عاملش غرور بدود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
شاید غرور و تکبر نباشد. شاید میل دارد همیشه بهترین نتیجه را برای خودش و ایران به ارمغان بیاورد همانطور که چندین بار اینکار را انحام داده. اما بعضی اوقات بخت با ایشان یار نیست.
France
پژمان
۱۵:۱۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
دلیلش ادعا غرور منیت کاذب . تمام .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
خوب شد حذف شد میرفتم المپیک توفیری نمی کرد
با خودسری حذف میشد
ولی اگه بشه کسی دیگه را جاش فرستاد خیلی خوب میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
اون موقع كه بايد تلاش كنه، نميكنه. حالا واسه من پاشده رفته سوييس با هزينه بيت المال
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
این هم نتیجه احترام نگذاشتن به پیشکسوت و قدرنشناسی نسبت به مربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
خدارا شکر چون دیگه شایسته تیم ملی ایران نیست با این تکبر و غرور.
Germany
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
دوست داریم کسی المپیک بره که مملو از غرور و تکبر نباشه
United Arab Emirates
جواد
۱۴:۰۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
وزنه بردار نیستند
آخرین اخبار