مجید فراهانی در گردهمایی شعب استانی «ندای ایرانیان»:

عدم شرکت در انتخابات تکمیل ناخواسته پازل محاصره ایران توسط ترامپ است / تندروها تکمیل کننده حصار ترامپ هستند

عدم شرکت در انتخابات تکمیل ناخواسته پازل محاصره ایران توسط ترامپ است / تندروها به تکمیل کننده حصار ترامپ هستندرئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: عدم شرکت در انتخابات ناخواسته پازل محاصره ایران را تکمیل می کند.
 
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گردهمایی شعب استانی این حزب گفت: حزب ندای ایرانیان در کنار احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در آماده‌باش برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم به سر می‌برد. پنج شنبه دوم آبان، اعضای شعب استانی ندای ایرانیان در مرکز گرد هم آمده بودند تا در مورد سیاست‌های کلان انتخاباتی حزب به گفتگو بپردازند. دکتر مجید فراهانی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در جمع اعضای حزب به تشریح برنامه‌های «ندای ایرانیان» در انتخابات مجلس آینده و لزوم شرکت در آن با توجه به پیچیدگی شرایط کشور پرداخت.

او افزود: مهم‌ترین چالش و نگرانی امروز که همه به آن مبتلا هستند، مسئله ایران، هویت ملی و اعتقادی ایرانیان است. امروز به دلایل مختلف فضای امید در کشورمان رو به افول است. کشورمان به واسطه تهدید‌های خارجی، تحریم‌ها، فشار‌های بین‌المللی و ناکارآمدی‌های داخلی در شرایطی قرار دارد که تعلق‌خاطر به هویت ملی از سوی مردم، آسیب‌دیده است.

فراهانی تصریح کرد: امروز فرهیختگان و دانشگاهیان کشور در اندیشه مهاجرت‌اند و تعلق به هویت ملی و زیبایی‌های کشورمان در حال کاهش است. آن‌هم کشوری که به لحاظ جایگاه سوق‌الجیشی نمی‌تواند در شرایط عادی در چنین وضعیتی باشد و قرار بود بر اساس افق توسعه‌ای ۱۴۰۴ در میان کشور‌های خاورمیانه کشور اول باشیم، اما اکنون در شاخصه‌های مختلف در رتبه‌های پایین در مقایسه با کشور‌ها قرار داریم. اگرچه در تولید علم جزء کشور‌های اول آسیا هستیم، اما متاسفانه در کاربست علم در اقتصاد جزء چهار پنج کشور آخر دنیا قراردادیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: امروز اگر به بحث انتخابات مجلس می‌پردازیم، نه به واسطه حزبی است که علاقه‌مند‌است تعدادی کرسی در مجلس داشته باشد که البته حزب برای چنین کاری تشکیل‌شده، بلکه به‌واسطه نگرانی جدی است که برای ایران و هویت تاریخی ایران داریم و نگرانیم با توفیق یک جریان سیاسی در مجلس آینده، پازل جنگ تمام‌عیار برای کشور ما تکمیل گردد.

او تاکید کرد: اگر امروز جمعی از نمایندگان مجلس طرح حذف زبان انگلیسی را طرح و اعلام می‌کنند که این زبان باید از آموزش مدارس حذف شود، این اقدام نه یک طرح ساده بلکه نشان‌دهنده آن است که اساساً برخی ناخواسته به دنبال تکمیل پازل تحریم هستند. اگر ترامپ به دنبال دیواری آهنی دورتا دور ایران است، برخی جریانات داخلی نیز به دنبال چنین برنامه‌ای هستند. از این رو می‌توان اذعان داشت برخی به دنبال تکمیل پازل ترامپ به دور ایران هستند. نماینده مجلسی داریم که اعلام می‌کند برجام را نمی‌پسندم و برجام مایه ذلت ماست، اندکی تامیل در مورد سخنان وی ما را به این سمت سوق می‌دهد که گویا سخنان ترامپ است که در ایران توسط یک ایرانی دارای مسئولیت تکرار می‌شود. گویا قرار است پاس‌کاری اتفاق بی افتد که انتهای آن زدن زیرساخت‌های نظام اسلامی و کشیدن فضای جنگی منطقه به داخل کشور است.

فراهانی تصریح کرد: اقدامات برخی افراد به‌گونه‌ای است که اقداماتی که با خون دل در دولت اصلاحات به وجود آمد و زیرساخت‌هایی که در دولت سازندگی ساخته‌شده است به آنی از بین برود و یک‌باره چشم باز‌کنیم و کشور ما با کشور‌های منطقه قابل‌مقایسه شود. اگر چنین فضایی به وجود آید به‌طور یقین برخی تجزیه‌طلبان نیز مدعی خواهند شد. در این صورت فرزندان ما در مورد تصمیمات ما چه خواهند نوشت، مگر نه اینکه ما امروز از ترکمن چای می‌نالیم. آیا فرزندان ما نیز این موارد را در مورد ما نخواهند گفت؟ درنتیجه مسئله شرکت در مجلس آینده مسئله‌ای ساده نخواهد بود. هر کس دلش برای توسعه کشورمی تپد، باید در عرصه انتخابات مجلس حاضر شود تا سرنوشت بدی گریبان کشور را نگردد.

او با بیان اینکه دغدغه‌ای ندای ایرانیان دغدغه هویتی و توسعه کشور است؛ گفت: از این‌رو از روز اول اصلی‌ترین شعار‌های ما اصلاحات و توسعه پایدار و صلح جهانی بوده است. ما معتقدیم که هیچ کشوری در دنیا نیست که از جنبه مخالفت با صلح توانسته باشد، توسعه پیدا کند. توسعه و پیشرفت در دنیا معلول قدرتمندی داخلی و توانمندی داخلی و ارتباط دوستانه و مسالمت‌آمیز با تمامی کشورهاست. درنتیجه تنیدن چنین صدایی در مجلس آینده اوجب واجبات است و نباید اجازه داد که اکثریت اصولگرایان پیش‌بینی‌ناپذیر در مجلس آینده قدرت گیرند.
 
فراهانی افزود: امروز وضعیت اقتصادی جامعه مطلوب نیست و بیکاری و تورم موجب عصبانیت مردم است و اکنون یک جریان برنامه‌ریزی کرده با استفاده از عصبانیت مردم، فضای ناامیدی را به جامعه پمپاژ کند تا بتواند با یک رأی حداقلی مجلس آینده را تصاحب کند. همان‌طور که مشاهده کردیم که آقای رسایی صراحتاً اعلام کرده‌اند که در یک انتخابات کم رونق اصولگرایان پیروز انتخابات هستیم کما اینکه در دوره‌هایی این‌چنین شد و آن‌ها پیروز شدند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پایان گفت: باکمال تأسف در چنین شرایطی برخی دوستان بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند و شرط و شروط برای شرکت در انتخابات می‌گذارند و عملاً به لبه قیچی شکل‌گیری مجلس اصولگرا تبدیل‌شده‌اند. در اینجاست که ندای ایرانیان مرزبندی خود با برخی دیدگاه‌ها را بیان کرده و معتقد به حضور حداکثری در انتخابات است و معتقدیم که انتخابات و صندوق رأی تنها راه عبور از کشور است و به هیچ وجه با دیدگاه‌های تحریمی موافقتی ندارد و تلاش دارد از شرایط موجود و از پتانسیل‌های قانون اساسی به هر نحو استفاده کرده و افراد شایسته را به مجلس فرستد و تا از فجایع آینده جلوگیری شود.   
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار