در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کنکور عامل استرس و اضطراب در دانش آموزان/ باید نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت تاکید دارند که شرایط رفاهی دانشجویان را ارتقا دهیم تا نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد.

حسین داوودی مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت سلامت روان به ویژه در قشر جوان و دانشجویان اظهار کرد:   ماباید تلاش کنیم تا اختلالات روانی و موضوعات مورد بهداشت جوان در قشر جوان کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: ما باید بستر مناسب را در محیط جامعه و دانشگاه ایجاد کنیم تا از بروز اختلالات و مخاطرات روانی جلوگیری صورت گیرد، چرا که همیشه پیشگیری اهمیت بیشتری نسبت به درمان دارد.


بیشتر بخوانید: کمبود ۲۰۰ روانشناس در دانشگاه‌های علوم پزشکی/غربالگری سلامت روان دانشجویان آبان انجام می‌شود


باید محیط دانشگاه و مدارس را پرنشاط کنیم

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: وزیر بهداشت تاکید دارند که شرایط رفاهی دانشجویان را ارتقا دهیم تا نشاط در محیط دانشگاهی جریان داشته باشد و دانشجویانی پر نشاط و با سلامت روان بالا داشته باشیم. در تلاش هستیم تا بستر آرامش را برای دانشجویان در محیط دانشگاه ها فراهم کنیم.

داوودی اظهار کرد: البته باید به محیط دانش آموزی نیز مانند دانشجویی توجه داشته باشیم و بستر نشاط و آرامش را در محیط درسی فراهم کنیم هر چند که برنامه هایی مانند کنکور خود عامل بروز برخی چالش‌های روانی مانند استرس و اضطراب در دانش آموزان و زمان ورود آن‌ها به دانشگاه است.

پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی و مشاوره در دست کارشناسی

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امیدواریم با غربالگری سلامت روان و ایجاد بستر لازم بتوانم فرزندان با سلامت روان بالا داشته باشیم.

داوودی درباره پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی و مشاوره بیان کرد: این طرح در دبیرخانه شورای عالی بیمه مطرح شده است و کارهای کارشناسی آن در حال انجام است و امیدواریم به سرانجام برسد.


بیشتر بخوانید: رونمایی از سند پایش سلامت روان دانشجویان/ شناسایی ١٣ اختلال روانی در بدو ورود دانشجو به دانشگاه


انتهای پیام/

پوشش بیمه ای خدمات روانشناسی در دست کارشناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
کنکور با روح و روان دانش آموزا بازی میکنه
آخرین اخبار