رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم خبر داد؛

جابجایی موقت زائران مستقر در مصلی قدس به علت برپایی نماز جمعه

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم از نقل موقت زائران از مصلی قدس به جمکران و امامزاده شاه جمال خبر داد.

نقل موقت زائران مستقر در مصلی قدس به علت برپایی نماز جمعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر ولدان،رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با بیان این‌که امسال نیز مصلای قدس پذیرایی زائران اربعین حسینی از کشور‌های مختلف است، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در قرارگاه اربعین قم اسکان‌یافته‌اند که نسبت به سال‌های گذشته شاهد افزایش ۲۳ درصدی زائران هستیم.

او بابیان این‌که تنها در زمان برگزاری نماز جمعه مصلای در اختیار زائران نیست، افزود: به دلیل حجم بالای حضور مردم انقلابی قم در نماز جمعه امکان برگزاری نماز جمعه در شبستان حرم حضرت معصومه (س) میسر نیست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم افزود: علاوه بر این در این ایام از سال شاهد حضور گسترده دوستداران اهل‌بیت (ع) از داخل و خارج در شهر مقدس قم هستیم که به همین علت ازدحام جمعیت در حرم حضرت معصومه (س) زیاد است.

ولدان عنوان کرد: به همین علت عصر پنج‌شنبه و صبح روز جمعه زائران را به‌صورت موقت و با استفاده از اتوبوس برای اسکان به مسجد مقدس جمکران و امامزاده شاه جمال انتقال داده و دوباره به مصلا بازگردانده می‌شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با بیان این‌که مصلای قدس باافتخار پذیرایی زائران اربعین حسینی است، تأکید کرد: نظارت‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ازجمله اقداماتی است که مصلای قدس برای رفاه حال زائران تاکنون انجام داده است.

او ادامه داد: امسال زمان برپایی قرارگاه اربعین به‌گونه‌ای بود که هم سیستم‌های سرمایشی و هم سیستم‌های سرمایشی مجموعه مورداستفاده قرار می‌گرفت به همین منظور تمامی اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

انتهای پیام/ش

میزبانی مصلای قدس  از زائران اربعین حسینی

برچسب ها: نمازجمعه ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.