در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم مطرح شد؛

بیش از ۳۶۴ هزار قمی سلامت خود را بیمه کرده اند

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت:بیش از ۳۶۴ هزار قمی بیمه سلامت شده اند و پارسال ۱۹۴ میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان قم هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمدرضا فخاریان قمی،مدیرکل بیمه سلامت قم در  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم بیان کرد: پارسال، ۱۹ میلیارد تومان نیز برای درمان بیماران خاص در این استان هزینه شده است.


او ادامه داد: متوسط هزینه درمان در استان قم به صورت ماهانه ۱۶ میلیارد تومان است، ۱۰ دفتر پیشخوان دولت روند اداری و صدور دفترچه سلامت را در قم انجام می‌دهند.


فخاریان گفت: طرح استحقاق سنجی برای حذف دفترچه‌های کاغذی و خدمات دهی درمانی از طریق کدملی در سطح بیمارستان‌های استان آغاز شده‌است.


مدیرکل بیمه سلامت قم  اضافه کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت نسبی در سطح مراکز درمانی استان جنبه عملیاتی به خود گرفته و با سرعت قابل قبولی در حال توسعه است.


او  بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ برای پیگیری مشکلات، انتقادات و پیشنهادات بیمه شدگان استان در اختیار مردم قرار گرفته دارد.


مدیرکل بیمه سلامت قم  روند توسعه نظام ارجاع الکترونیک را مورد توجه قرار داد و گفت: طرح نظام ارجاع الکترونیک پیشرفت‌های قابل توجهی در استان قم حاصل شده‌است.


فخاریان با اشاره به قانون بیمه اجباری سلامت گفت: افرادی که فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند از ابتدای آبانماه تا ۶ ماه فرصت دارند تا نسبت به تحت پوشش قرارگرفتن در بیمه سلامت اقدام کنند.


او  اضافه کرد: ۴ دهک اول جامعه به صورت رایگان در این طرح بیمه شده و از دهک‌های بالای جامعه به تناسب حق بیمه دریافت خواهد شد.


فخاریان قمی درادامه بیان کرد: ۴۰ میلیون تن از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته که ۶۰۶ بیمارستان به خدمات درمانی به آن‌ها ارائه می‌دهند.


مدیرکل بیمه سلامت قم اضافه کرد: در مجموع ۴۳ هزار مرکز کوچک و بزرگ مرتبط با درمان و بهداشت طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح کشور بوده و ۳۳ هزار پزشک نیز در این رابطه به خدمات رسانی مشغول هستند.


او  ادامه داد: هزینه درمان بیماران خاص به صورت ۱۰۰ درصدی توسط بیمه سلامت تامین می‌شود، سالانه بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در این رابطه در سطح کشور هزینه می‌گردد.


فخاریان قمی گفت: بیمه سلامت ایران سال ۹۷، ۱۴۶ هزار میلیارد ریال برای درمان افراد تحت پوشش هزینه کرده‌است.


او تصریح کرد: بیمه در نوع خود یک قرارداد دو طرفه است که یکی از راه‌های مهم مبارزه با ریسک در برابر بیماری و دیگر سوانح احتمالی است که خسارت‌های وارده به طرف را جبران می‌کند.


مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمتی بوده که در بین مردم مجهول و مغفول است.


او  با بیان بهبود نسبی وضعیت سلامت در کشور اضافه کرد: روند توسعه زیرساخت‌های سلامت در ایران مستمر و روند افزایشی به خود دارد.


۳ تا ۹ آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت در کشور نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.