با حضور حوزویان؛

آیین نکوداشت شیخ کورانی در قم برگزار شد

آیین چهلمین روز ارتحال علامه شیخ کورانی از بنیان‌گذاران و عضو فقید شورای رهبری حزب‌الله لبنان در قم برگزار شد.

آیین نکوداشت شیخ کورانی در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیین بزرگداشت چهلمین روز درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسین کورانی از بنیان‌گذاران و اعضای شورای رهبری حزب‌الله لبنان و برادر حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی کورانی از محققان و نویسندگان برجسته حوزوی با حضور گسترده حوزویان در موسسه آل بیت قم برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام محمدی عراقی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم،آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران،لبنانی های مقیم قم،اساتید حوزه علمیه قم،طلاب و روحانیون و سایر اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین کورانی در سال ۱۹۵۵ (۱۳۳۴ شمسی) در روستای یاطر در جبل عامل یعنی جنوب لبنان متولد شد، در ۱۳ سالگی به نجف رفت و تحت تاثیر افکار سید محمدباقر صدر و حزب الدعوه قرار گرفت.

در سال ۱۹۶۹ در شهر مقدس قم رحل اقامت افکند و تحت تاثیر بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) قرار گرفت به طوری که رژیم ستم شاهی او را از ایران اخراج کرد.

شیخ حسین کورانی در بلعبک لبنان با سید عباس موسوی در حوزه امام منتظر به تدریس دروس دینی و زبان فارسی پرداخت و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ایران باز گشت و مدیریت رادیو عربی اهواز را به عهده گرفت.

او که تا ۱۹۸۶ (۱۳۶۵ شمسی) در ایران بود، در این مدت در تهران ناظر بسیاری از برنامه رادیو عربی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کورانی، پس از ورود به لبنان به فعالیت‌های تبلیغی پرداخت ودر تأسیس حزب‌الله لبنان نقش بسزایی داشت.

این عالم گرانقدر همانند برادرش شیخ علی کورانی تالیفات و مقالاتی در مورد امام زمان (عج) و از جمله پیرامون شخصیت امام خمینی (ره) چون بعد دولتمرد در شخصیت امام خمینى (س)، امام خمینی (ره) و استعمار از خود به یادگار گذاشت، مجموعه مقالات این عالم مبارز پیرامون شخصیت امام خمینی در مجله شعائر لبنان به چاپ می‌رسید.

این استاد برجسته حوزوی  پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری سرطان و پس از چندین بار سفر از محل اقامتش در لبنان به قم و تهران جهت درمان بیماری اش سرانجام در سن ۶۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

پیکر علامه شیخ کورانی ۲۳ شهریورماه امسال با حضور علما و اساتید حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) به سوی حرم بانوی کرامت تشییع در جوار حضرت معصومه (س) خاکسپاری شد.

انتهای پیام/ ش

مراسم بزرگداشت علامه کورانی در شهر مقدس قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار