دانستنی حقوقی؛

چه کسانی می‌توانند یکدیگر را تهدید کنند؟/ ۷۴۴ ضربه شلاق و دو سال حبس برای تهدید

تهدید کردن به صورت تلفنی و نوشتاری از لحاظ قانونی مجازات سنگین شلاق و حبس را به دنبال دارد.

دانستنی حقوقی(جمعه)/ چه کسانی می‌توانند یکدیگر را تهدید کنند؟/  ۷۴۴ ضربه شلاق و  دو سال حبس برای تهدیدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تهدید کردن از لحاظ قانونی مجازات است و به معنای ترساندن و واداشتن فرد دیگری برای انجام یک عمل است و فرد تهدیدکننده به گونه‌ای کار خود را انجام می‌دهد که طرف مقابل او از ترس اقدام به انجام هر کاری کند.

تهدید باید برای به دست آوردن منفعت به صورت نامشروع باشد و به صورت‌های مختلفی از جمله تهدید شفاهی، کتبی، علنی یا غیرعلنی انجام شود.

تهدید از جمله جرائمی است که به آینده توجه دارد، البته موضوع مهم دیگری که در تهدید باید به آن توجه داشت این است که بسته به وضعیت سنی و جسمی افراد ممکن است تهدید تفاوت داشته باشد، برای مثال یک طفل خردسال نمی‌تواند یک فرد سالخورده را تهدید کند یا یک فرد ناتوان از لحاظ جسمی، توانایی تهدید فرد ورزشکار را ندارد.


بیشتر بخوانید: با مستاجری که خانه را تخلیه نمی‌کند چه باید کرد؟


برای تحقق جرم تهدید باید شرایط مخصوصی وجود داشته باشد که یکی از آن‌ها توانایی تهدیدکننده به انجام کار و احتمال وقوع انجام کار توسط فرد تهدید شونده است.

مجازات تهدید کردن چیست؟

اگر تهدید ادامه‌دار باشد می‌توان برای آن شکایت کیفری انجام داد و از طریق مراجع قضایی آن را پیگیری کرد.

برای تهدید مجازات قانونی در نظر گرفته شده است و تا ۷۴۴ ضربه شلاق و از ۲ ماه تا ۲ سال حبس دارد؛ همچنین تهدید کردن فردی برای به امضاء رساندن یک سند ۷۴۴ ضربه شلاق و حبس از ۳ ماه تا ۲ سال دارد.

هرگاه فردی، دیگری را تهدید به قتل یا افشای اسرار کند و به واسطه این تهدید تقاضای مال داشته باشد، به ۷۴ ضربه شلاق یا زندان از ۲ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار