تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در قزوین

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: در هفته بسیج دانش آموزی بیش از ۱۰۵ برنامه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رضا ابراهیمی سازمان مسئول بسیج دانش آموزی گفت: در هفته بسیج دانش آموزی که از هفتم آبان آغاز می‌شود بیش از ۱۰۵ برنامه پیش بینی شده است.

ابراهیمی افزود: دیدار با خانواده شهدای دانش آموزی، دیدار با امام جمعه، برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در ۱۴ مدرسه، بازدید دانش آموزان از لانه جاسوسی، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در ۲۸۰ مدرسه، غبار روبی مزار شهدا، شرکت در کنگره همفکری آینده سازان و دیدار با مقام معظم رهبری از جمله این برنامه هاست.

ابراهیمی افزود: اجرا‌ی طرح ولایت و تجلیل از دانش آموزان نخبه در عرصه‌های فرهنگی، علمی و ورزشی و برگزاری نشست بصیرتی و فرهنگی در مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

او با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور اضافه کرد: طی پنج ماه امسال دو هزار و ۱۰۰ دانش آموز دختر و دو هزار و ۱۰۰ دانش آموز پسر به سرزمین راهیان نور اعزام می‌شوند.

ابراهیمی افزود: دختران از ۱۱ آبان تا ۲۰ آذر و دانش آموزان پسر از اول بهمن تا ۲۰ اسفند اعزام خواهند شد.

او گفت: هزینه سفر هر دانش آموز ۲۵۰ هزار تومان برآورد شده است که فقط ۵۰ هزار تومان به صورت خودیاری از دانش آموزان دریافت می‌شود و مابقی آن را سپاه تامین خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام محمدی هم گفت: این طرح از آبان ماه پارسال با همکاری آموزش و پرورش برای دانش آموزان پایه هفتم آغاز شد.

ابراهیمی افزود: مدت اجرای این طرح شش سال است و با عنوان پیوند مدرسه، خانواده و مسجد در حال اجراست.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان همچنین گفت: تجمع سیزدهم آبان هم مانند سال‌های گذشته در خیابان سپه قزوین برگزار خواهد شد.

به گفته ابراهیمی، ۹۳ هزار دانش اموز در استان عضو بسیج هستند.

برزگر جانشین سپاه صاحب الامر استان قزوین هم در این نشست با اشاره به انتقاد خبرنگاران در باره استفاده از چهره ها‌ی ملی به جای استانی در برنامه‌ها گفت: در استان به هر دلیلی نتوانستیم که چهره‌های توانمد را شناسایی و از آنان بهره‌مند شویم و جای آنان در این گروه‌ها خالی است، اما در کنار این موضوع باید گفت که گاهی اوقات استفاده از چهر‌های ملی بیشتر تاثیر گذار است.

برزگر با بیان اینکه فعالیت‌های که انجام می‌شود برای نظام است، گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم بود و افرادی که در حوزه رسانه فعالند باید کاری کنند.

انتهای پیام/ک

در هفته بسیج دانش آموزی بیش از ۱۰۵ برنامه اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار