همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود + تصاویر

تهیه‌کننده سریال موسی (ع) تأکید کرد: حال جمال شورجه رو به بهبود است و در تلاشیم سریال "موسی (ع) " امسال کلید بخورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهیا شدن مسیر سریال "سلمان فارسی" و شروع کار در آذرماه، ذهن‌ها را متوجه سریال "موسی (ع) " نیز می‌کند که؛ آیا امسال کار خود را آغاز خواهد کرد و چه بازیگران و عواملی خواهد داشت؟ و سؤال دیگر این‌که؛ "جمال شورجه" کارگردان این سریال چه‌زمانی می‌تواند جلوی دوربین قرار بگیرد؟ این‌ها سؤالات اهالی رسانه است و احمد میرعلایی تهیه‌کننده این مجموعه الف‌ویژه سازمان صداوسیما ضمن نگاهی به کمبود کار‌های دینی و مذهبی در تلویزیون و سینما به آن‌ها پاسخ داد.

همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود

احمد میرعلایی تهیه‌کننده سریال "موسی (ع) " با اشاره به اینکه فیلمسازی دینی، مذهبی و به‌خصوص ساخت کار‌هایی در راستای اظهار ارادت به ائمه اطهار (ع) نیازمند دستورالعمل و فرمولی خاص است، تأکید کرد: فیلمسازی دینی، مذهبی و به‌خصوص ساخت زندگینامه‌ها و ماجرا‌های ائمه معصومین نیازمند دستورالعمل و فرمولی خاص است که هنوز به‌دست نیامده است، اما دست‌نیافتنی نیست. من همیشه برای تحلیل بهتر تأثیرگذاری آثار دینی یاد آن تابلوی زیبا و ماندگار استاد فرشچیان می‌افتم که بهترین تصویر را از عصر عاشورا به جهانیان ارائه کرد.

وی افزود: همه جهان، مظلومیت و عزت پیروزمندانه را توأمان در این تابلو دیدند؛ پس می‌توان به فرمول هنری تأثیرگذاری اثر دینی و مذهبی رسید تا در دنیا تأثیر خودش را بگذارد. هرکس به این تابلو نگاه می‌کند عظمت آن واقعه و اتفاق تصویرشده، تسخیر و درگیرش می‌کند. حال اگر این فرمول به‌شکل درست و اصولی و علمی در اثر نمایشی فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی پیاده شود سال‌ها ماندگار خواهد ماند.

همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود

میرعلایی به تأکید مقام معظم رهبری برای ساخت آثار نمایشی دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره با همه مشغولیت‌ها و مسئولیت‌هایی که دارند به بحث فرهنگ و هنر نگاه جدی دارند؛ ایشان همواره تأکید دارند راجع به ائمه اطهار و اهل‌بیت فیلم ساخته شود؛ این فرمول و دستورالعمل باعث می‌شود تا مخاطب هم با آن فیلم دینی و مذهبی ارتباط برقرار کند و سال‌ها ماندگار بماند.

همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود

وی با اشاره به اینکه ارادت فیلمساز به ساحت دین و مذهب لازم است، اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: فیلمساز در وهله اول باید به ساحت دین و مذهب ارادت داشته باشد، اما بالاتر از ارادت، هوشمندی و استعداد و آشنایی با آن مقوله حائز اهمیت است. شما می‌بینید مصطفی عقاد با فیلم "محمد رسول‌الله (ص) " همه را متحد می‌کند و آنقدر شخصیت حضرت حمزه (ع) را درست تصویر می‌کند که سال‌ها آنتونی کوئین به آن نقشش می‌بالید، نه تعصبی و هیجانی برخورد کرد و نه تحت تأثیر برخی از نگاه‌ها و گفتارها، تصویری غلط از اسلام نشان داد.

همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود

تهیه‌کننده سریال "موسی (ع) " با اشاره به راهپیمایی اربعین، گفت: هنرمندان خوش‌ذوق و متخصص ما باید به میدان بیایند و درباره حرکت انسانی و جهانی اربعین، فیلم انسانی بسازند؛ مردم ایران ۳ میلیون در این صف‌آرایی عظیم حاضر شدند و حالا با آن فرمول و دستورالعمل باید کاری کرد تا فارغ از آن بایکوت‌های خبری، تمام جهان اربعین را بشناسند.

همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود

وی با اشاره به سریال "موسی (ع) " تأکید کرد: این سریال در ارادت به هدیه آسمانی پیامبر اکرم (ص) یعنی قرآن کریم ساخته می‌شود. ما باید سعی کنیم این سریال را خوب بسازیم؛ تا جایی که اعتقادم بر این است سریال "موسی (ع) " راهگشای بسیاری از سریال‌های دینی به‌خصوص کاری برای پیامبر اکرم (ص) به‌صورت سریالی و اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود. ما سریالی برای پیامبران اولوالعزم نداشتیم و سریال "موسی (ع) " اولین گام است که این قدم‌ها باید قدرتمند و تأثیرگذار برداشته شود.

میرعلایی با اشاره به توصیه و دستور مقام معظم رهبری و دیگر علما درباره ساخت سریال «موسی (ع)» افزود: مقام معظم رهبری و دیگر علما و مراجع توصیه به ساخت این مجموعه کردند؛ رهبری و مراجع بر پیگیری وحدت جهانی ادیان تأکید داشتند، به همین دلیل وحدت ادیان الهی، هدف اصلی فیلمنامه است که می‌تواند جهان را به‌سمت توحید پیش ببرد. تفرقه و جدایی ادیان الهی باعث خوشحالی دشمنان می‌شود و منجر به نفوذ استعمارگران می‌شود. آن‌ها علاقه‌مندند که ما را به جنگ و نزاع بکشانند، اما ما با ساخت آثار قوی نباید بگذاریم چنین تفرقه‌ای شکل بگیرد.

همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود

وی در خصوص "جمال شورجه" گفت: بیماری جمال شورجه رو به بهبود است و ان‌شاءالله با گذراندن موفقیت‌آمیز مراحل درمانی، پزشکان اجازه می‌دهند هرچه زودتر به فعالیت‌هایشان بازگردند. ایشان همین الآن با گروه کاری در ارتباطند و مراحل پیش‌تولید را جلو می‌بریم؛ در تلاشیم "موسی (ع) " امسال کلید بخورد، اما به‌جهت آماده کردن مقدمات کار و سختی‌هایی که برای طراحی و جلوه‌های ویژه‌ای که تا به امروز در ایران انجام نشده است، کار پیچیده و سختی را در پیش داریم و امیدواریم هرچه زودتر مهیای فیلمبرداری سریال شویم.

میرعلایی درباره این طراحی جدید و صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت، تأکید کرد: در شهرک سینمایی کار دکورسازی ادامه دارد و می‌خواهیم در بخشی هم از فضای مجازی و... استفاده کنیم. البته به دکور‌های دیگری نیاز دارد حتی در خارج از کشور، اما سعی‌مان بر این است که دکور‌ها در ایران باشد و در ایران کار کنیم، چون برای رفتن به خارج از کشور باید هزینه‌های هنگفتی متحمل شویم. اصل صرفه‌جویی برای ما اهمیت دارد به این جهت که بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت‌شده جلو ببریم تا ارز کمتری از این کشور خارج شود. البته ناگفته نماند که کار به‌جهت تنوع لوکیشن و اقلیمی که دارد گویای دکور و صحنه و قصه‌های مختلف است و لوکیشن‌های کشور‌های دیگر به‌مراتب فضا‌های آماده‌تری دارد، در عین حال صرفه‌جویی، هزینه مدیریت‌شده و نگه‌داشتن ارز در داخل کشور برای ما اهمیت بیشتری دارد.

همه‌چیز درباره آغاز فیلمبرداری سریال موسی (ع) / قصه از رحلت یوسف (ع) شروع می‌شود

احمد میرعلایی تهیه‌کننده سریال "موسی (ع) "

میرعلایی درباره انتخاب بازیگران و کاراکتر اصلی این مجموعه، خاطرنشان کرد: عوامل پشت دوربین ما انتخاب شده‌اند و در آستانه شروع فیلمبرداری، نام‌هایشان رسانه‌ای خواهد شد؛ احتمال دارد قصه این اتفاق را رقم بزند که برای بازیگر از اقوام مختلف استفاده کنیم. اصل و پیش‌بینی‌مان بر حضور و استفاده حداکثری از بازیگران ایرانی است، اما اگر برخی از نقش‌ها به فیزیک خاص و منحصر به فردی نیاز داشته باشند به‌اقتضای این نقش و کاراکتر ترجیحاً از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم. در تلاشیم برای تمام نقش‌های این سریال افرادی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن استعداد‌های بازیگری به‌لحاظ چهره و فیزیک همخوانی لازم را داشته باشند؛ هنوز مشخص نیست از چهره‌های جدید استفاده کنیم یا از بازیگران ناآشنا. در حال بررسی هستیم و برای ما ایفای نقش و تأثیرگذاری کاراکتری اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، قصه سریال ۵۲ قسمتی "موسی (ع) " از قبل تولد و از زمان رحلت یوسف پیامبر (ع) شروع می‌شود؛ به‌گفته تهیه‌کننده سریال، این پروژه فرامرزی بالاترین تراز هنری جمهوری اسلامی را عرضه خواهد کرد، چرا که هم به‌جهت کیفی و هم نوع قصه متنوع و فراز و نشیب‌هایی که دارد بی‌نظیر است. آنقدر مخاطب در این سریال با تعدد معجزات مواجه می‌شود که هرلحظه داستان موسی (ع) برای مخاطب جذاب و دلپذیر خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.