کرمانشاه در فهرست کشف جدید باستان شناسی جهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت:مجله بین‌المللی باستان شناسی دندان نئاندرتال یافت شده در غار وزمه کرمانشاه را یکی از این ۱۰ کشف اخیر باستان‌شناسی و دیرین‌انسان شناسی ذکر کرده است.

کرمانشاه در فهرست کشف جدید باستان شناسی جهانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: مجله باستان‌شناسی آمریکا در آخرین شماره سال ۲۰۱۹ ده کشف جدید باستان‌شناسی در جهان را معرفی کرد که دندان انسان نئاندرتال غار «وزمه» اسلام‌آبادغرب جز کشفیات این لیست قرار گرفت.

امید قادری  گفت: این مجله بین‌المللی دندان نئاندرتال یافت شده در غار وزمه کرمانشاه که نتایج پژوهش‌های جدید آن در سال جاری توسط تیمی از پژوهشگران موزه ملی ایران و چند موزه و دانشگاه فرانسوی و ایرانی منتشر شد را یکی از این ۱۰ کشف اخیر باستان‌شناسی و دیرین‌انسان شناسی ذکر کرده است.

او ادامه داد: در صفحه معرفی این کشفیات جدید، در خصوص دندان غار وزمه کرمانشاه آمده است که دندانی که چند دهه پیش در کوه‌های زاگرس یافت شده بود و تصور می‌شد مربوط به انسان مدرن باشد، در واقع متعلق به کودک نئاندرتالی است که بین ۷۰ تا ۴۰ هزار سال پیش می‌زیسته است.

قادری افزود: بررسی مجدد این دندان با تکنیک‌های مدرن امکان این شناسایی و گاه‌نگاری را فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: محققان می‌گویند این نخستین شواهدی است که نشان می‌دهد نئاندرتال‌ها در ایران کنونی می‌زیسته‌اند این گونه، پیش از انقراض‌اش در ۴۰ هزار سال قبل، در بخش‌های بزرگی از اروپا و غرب آسیا می‌زیست.
انتهای  پیام/ز

 

ده کشف جدید باستان‌شناسی در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.