ساز و کار آموزش و پرورش برای تدریس زبان مادری اقوام در مدارس

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره چگونگی آموزش زبان مادری در مدارس کشور توضیح داد.

خبرنگار: دولتیاری/سازوکار آموزش و پرورش برای تدریس زبان مادری در مدارسعلی باقرزاده، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره  برنامه این سازمان برای تدریس زبان مادری اقوام مختلف اظهار کرد: در چارچوب اصل ۱۵ قانون اساسی زبان رسمی، خط و زبان رسمی کشور فارسی است و تمام کتاب‌های درسی هم باید بر همین مبنا نگاشته شوند.

او ادامه داد: در این قانون تأکید شده است ادبیات اقوام مختلف کشور باید  رسمیت داشته باشد و آموزش ادبیات آن به طور اختیاری انجام شود و اسطوره‌هایی که در مناطق مختلف وجود دارند باید به رسمیت شناخته شوند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه آموزش ادبیات اقوام مختلف کاملا اختیاری است و الزامی برای تولید محتوای متمرکز آن وجود ندارد، تصریح کرد: در هر منطقه‌ای متناسب با زبان و قومیت این درس می‌تواند تدریس شود البته این موضوع نظامنامه‌ای هم دارد که در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است.

باقرزاده تأکید کرد: اکنون وضعیت آموزش ادبیات اقوام مختلف همچون تولید محتوا برای دوره پیش‌دبستانی به طور نیمه متمرکز است و فقط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی روی محتوا نظارت دارد.

او با اشاره به اجرای برنامه ویژه مدارس طرح «بوم» گفت: در مناطق مختلف کشور می‌توان از این فرصت برای آموزش ادبیات اقوام استفاده کرد.

انتهای پیام/

آموزش ادبیات اقدام مختلف کاملا اختیاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار