علی لاریجانی در دامغان مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی ایران احیا کننده تفکر مجاهدانه / حرکات امروز دشمنان علیه ایران، درشت گویی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاه به اینکه انقلاب اسلامی ایران تفکر مجاهدانه را احیا کرد، گفت: نقش علما در رویداد‌های قرون گذشته بی بدیل، بیدار کننده ملل و تاثیر گذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی لاریجانی در چهارمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران تفکر مجاهدانه را احیا کرد، گفت: نقش علما در رویدادهای قرون گذشته بی بدیل ، بیدار کننده ملل و تاثیر گذار است

او با اشاره به حوادث قرون ۲۰ و ۲۱ افزود : نقش علما در انقلاب مشروطه ، نهضت تنباکو ، قیام شیخ فضل الله نوری ، انقلاب عراق ، قیام آیات الله مدرس ، خیابانی و میرزا کوچک خان جنگلی ، حرکت ملت فلسطین ، انقلاب الجزایر ، انقلاب اسلامی ایران بی بدیل بوده است.

لاریجانی بیان کرد: امام خمینی (ره) به روح دینی و اسلامیت انقلاب ایران توجه داشت و این انقلاب تفکر مجاهدانه را احیا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با قرائت روایتی از حضرت املام رضا (ع) ، رها کردن جهاد را سبب وهن دین ، جرات پیدا کردن دشمنان و اسارت و کشتن انسان ها عنوان کرد

او با بیان تفاوت‌های حرکت‌های مجاهدانه و تروریستی در آرمان‌ها و اهداف الهی ابراز داشت: مجاهدان برای راحتی خلق تلاش می‌کنند، ولی تروریست‌ها سبب وحشت مردم می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مجاهدان جایگاه غربت ندارند و جایگاه عزت ندارند و در منطقه پیشگام هستند و قدرت دارند.

لاریجانی با بیان اینکه حزب الله جریانی مجاهدانه و تاثیر گذار در منطقه است تصریح کرد: طرح‌هایی مثل معاهده قرن بخاطر وجود این جریان‌ها به سرانجام نرسیده است.

او خطاب به دشمنان گفت: در برابر تجاوز گری‌ها و سخن‌های موهن نسبت به مسلمانان یمن، عراق، فلسطین و ایران، آن‌ها راه دیگری جز مقاومت نداشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار‌های تحقیر آمیز ترامپ نسبت به عربستان سعودی گفت: ترامپ در مقابل به هلاکت رساندن ابوبکر البغدادی تاکید کرده ما خواهان نفت منطقه هستیم.

لاریجانی با اشاره به رفتار‌های کینه توزانه علیه انرژی هسته‌ای ایران بیان کرد: پرداختن به موضوع ساخت بمب اتمی در ایران، مصداقی از حقه بازی آمریکا علیه ایران به قصد اذیت کردن مردم کشورمان است.

او اظهار داشت: اگر غرب می‌خواهد بفهمد چرا مسلمانان در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنند باید بفهمند که مسلمان از حاکم ستمکار تبعیت نمی‌کنند و این یک اصل دینی و حدیث قدسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حیثیت اجتماعی در تفکر اسلامی بر حیثیت فردی ارجحیت دارد، گفت: امروز زمانی نیست که مسلمانان دست پایین باشند و امروز صاحب فکر، تجربه و تکنولوژی شده اند و جریان اسلامی مجاهدت، جریان فراموش شده‌ای نیست و در ظهور است نه در غربت.

لاریجانی، مقاومت ملت‌ها در فلسطین، سوریه، عراق و لبنان و لزوم صیانت از آن تصریح کرد: نیرو‌های مقاومت در این کشور‌ها با نپذیرفتن معاهده‌ها و از بین بردن داعش نشان دادند مجاهدت‌ها جریان‌های زنده‌ای هستند.

او ضمن اشاره به توطئه دشمنان در مخلوط کردن جریان‌های مجاهدانه و تروریستی ابراز داشت: دشمنان زنده بودن جریان مجاهدت را حس کرده اند، اما می‌دانند که صف آن‌ها از هم جداست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت منطقه بیداری است و مجاهدان باید در مسیر خود هم فکر و پشتیبان هم باشند و مدارا و برادری سنت رسول الله را در مسیر خود داشته باشند و همین برادری است که ما را زنده نگه داشته است.

لاریجانی با بیان اینکه فشار‌ها علیه ایران همیشگی نیست گفت: ما در این سختی‌ها، قدر و منزلت خود را حفظ کردیم و جایگاه ملت ایران با مقاومت و استقامت تغییر یافته و این فشار‌ها ادامه نخواهد یافت همانطور که در مساله هسته‌ای زمانی می‌گفتند ایران حق استفاده از یک سانتریفیوژ را هم ندارد، ولی زمانی گفتند که ما غنی سازی ایران را می‌پذیریم.

او با بیان اینکه استقامت در برابر دشمن نتیجه داده است افزود: حرکات امروز دشمنان علیه ایران، درشت گویی است.

رئیس مجلس تاکید کرد: در شرایط امروز، باید بر راهی که امام راحل پیش روی ما گذاشتند که همانا ایستادگی بر روی عقاید ایران اسلامی است بمانیم و این راه را گم نکنیم و در این مسیر بایستیم.

انتهای پیام / م

امروز مجاهدان جایگاه غربت ندارند و جایگاه عزت ندارند

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار