نماینده، ولی فقیه در استان قم مطرح کرد؛

خط‌دهی نخبگان امری ضروری است

آیت‌الله سعیدی گفت: نخبگان باید خود را از آفاتی همچون تکبر و خودبزرگ‌بینی دور کنند و همراه با جامعه حرکت داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده، ولی فقیه در استان قم در دیدار حجت الاسلام حسین فولادی، مسئول دبیرخانه حمایت از نخبگان و استعداد‌های برتر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که در سالن محراب مطهر بانوی کرامت برگزار شد، گفت: نخبه فردی مؤمن، کارآمد، توانمند و اثرگذاری بالا در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و … است و با این قیود در چارچوب ارزش‌های اسلامی قرار می‌گیرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) افزود: نخبگان در عین این‌که ممکن است در عرصه‌های گوناگون بتوانند فعالیت کنند، ولی به مدیریت نیاز دارند. نخبگان همچون آب زلالی هستند که هر چه این آب زلال با مدیریت استفاده شود، بهره‌وری بهتری خواهد داشت.

او با تأکید بر این‌که نخبه باید اثرگذار، بی بدیل و یا کم‌بدیل در جامعه اسلامی باشد، ادامه داد: نخبه در فرهنگ اسلامی با نخبه در فرهنگ‌های غیراسلامی متفاوت است؛ نخبگان جوامع غیراسلامی برای ما نخبه نیستند، چون نخبگی آن‌ها دارای ارزش نیست و مشکلی از جامعه را نیز حل نمی‌کند.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: نخبه همچون گنج و معدنی است که باید کشف شود و نمی‌توان هر فردی را نخبه دانست؛ نخبه تنزل ندارد و عنوانی مثل طلا دارد که نمی‌توان از آن تنزل کرد.

او با بیان این‌که نخبه باید خود را در خدمت جامعه ببیند، گفت: نخبه‌ای که بریده از جامعه باشد، مدنظر جامعه اسلامی نیست و نمی‌تواند موفقیت و اثرگذاری داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قم خط‌دهی نخبگان را امری ضروری عنوان کرد و افزود: نخبگان باید خود را از آفاتی همچون تکبر و خودبزرگ‌بینی دور کنند و همراه با جامعه حرکت داشته باشند.

او بیان کرد: جامعه اسلامی به نخبه‌ای نیاز دارد که آگاه به زمان و مکان بوده و عملکرد او قوی و مطابق با زمان باشد، در لحظه نیاز ظهور و بروز داشته و در لحظه خاص نیز سکوت اختیار کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که یکی از مسائل بسیار مهم در بحث نخبگان، حفظ کرامت انسانی افراد است، ادامه داد: حفظ کرامت انسانی افراد در اولویت بوده و کمک می‌کند نخبگان خود را بیابند و نسبت به جامعه دلسرد و بدبین نشده و استوار گام بردارند و برخی ناملایمات رفتاری و اجتماعی را به جان بخرند.

انتهای پیام/الف

نخبگان از تکبر و خودبزرگ‌بینی دور باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.