دسته عزاداری خادمان حرم کریمه اهل بیت (ع) در سالروز شهادت امام رضا (ع)

همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع)، هیات عزاداران خادمین حرم مطهر حضرت معصومه (س) روز سه‌شنبه به سمت حرم مطهر این بانوی بزرگوار حرکت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، هیات عزاداران خادمین حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اجتماع در مسجد امام حسن عسکری (ع) واقع در میدان آستانه، با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت بر سر و سینه زدند و در فراق ثامن الحجج، برادر گرامی حضرت معصومه (س) به سوگ نشستند.

این دسته عزاداری به همراه سایر دسته‌های عزاداری از نقاط گوناگون استان قم و همچنین د از استان‌های مختلف کشور در این روز به عزاداری و سوگواری پرداختند.

این آیین مذهبی هر سال در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در کنار دسته‌های عزاداری، زنجیرزنی و سینه‌زنی با حضور گسترده و باشکوه مردم متدین قم انجام می‌شود.

قم در سالروز شهادت امام رضا (ع) غرق در سوگ و ماتم است و بسیاری از شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت در قالب دسته‌ها و هیات‌های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان (ع)، مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع تقلید و علما برای غربت و مظلومیت خاندان ائمه اطهار (ع) اشک ماتم ریختند.

امام رضا (ع) در یازدهم ذی‌القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد و پس از ۲۰ سال امامت در ۳۰ ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری، به دست مامون خلیفه عباسی به شهادت رسید.

انتهای پیام/الف

سوگواری خادمان حرم کریمه اهل بیت (ع) در سالروز شهادت امام رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.