عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

پیروی از سیره عملی امام رضا (ع) راه رسیدن به جامعه رضوی است

حجت‌الاسلام‌ غروی گفت: بامطالعه سیره عملی امام (ع) و بررسی تعاملات اجتماعی و فردی ایشان در شرایط مختلف همچنین دوری از دنیاخواهی می‌توان جامعه‌ای رضوی ساخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روش‌های امام رضا (ع) برای حفظ اندیشه شیعه و مبارزه با اندیشه‌های انحرافی گفت: آن حضرت برای مطرح کردن اندیشه امامت و جایگاه آن همچنین از بین بردن آتش فتنه‌هایی که برای امامت و اندیشه تشیع فراهم شده بود عملاً با به‌کارگیری روش‌هایی در قالب مناظرات در طول تاریخ بی‌نظیر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: بعد از انتقال محل خلافت توسط مأمون عباسی از بغداد به مرو شرایط نسبتاً مناسبی برای ترویج فرهنگ شیعه پیش آمد که محبوبیت امام را در بین پیروان مکتب اسلامی و فرق گوناگون دوچندان کرده بود.

او با معرفی شهر مشهد با عنوان مرکز فرهنگی ایران تصریح کرد: خلیفه وقت با هراس بسیار از جایگاه امام مسئله خلافت و بعد ولایت‌عهدی را مطرح کرد که در ابتدا با مخالفت امام و بعد از تهدیدات بسیار این مسئله با بیان شرایطی پذیرفته شد با این وجود از موقعیت و جایگاه ایشان نزد شیعیان کاسته نشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تدابیر حضرت در برابر ترفند‌های دشمنان افزود: علی‌رغم تنگنا‌ها و فشار‌ها و نظارت‌های محدودکننده‌ای که وجود داشت، اما به‌واسطه مناظراتی که داشتند بر ارزش جایگاه ایشان بیش از پیش افزوده شد چنان که مروج فرهنگ تشیع در جمع کثیری از پیروان ادیان مختلف شدند.

غروی رسیدن به جامعه رضوی را در گرو پیروی از سیره عملی حضرت رضا (ع) دانست و بیان کرد: با مطالعه سیره عملی امام (ع) و بررسی تعاملات اجتماعی و فردی ایشان در شرایط مختلف همچنین دوری از دنیاخواهی و رفتار و کردار و واکنشی درخور و پسندیده می‌توان جامعه‌ای رضوی ساخت.

انتهای پیام/الف

رسیدن به جامعه رضوی در گرو پیروی از سیره عملی امام رضا (ع) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.