عضو جامعه مدرسین مطرح کرد؛

تبیین مقام ولایت و جایگاه آن مهم‌ترین مسئله حرکت امام رضا (ع) بود

حجت‌الاسلام‌ رجبی گفت: امام رضا (ع) از آغاز حرکت و هجرت خود مهم‌ترین مسئله تبیین مقام ولایت و جایگاه آن را در جمع کثیری از علمای شیعه و اهل‌تسنن مطرح ساختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین با اشاره به اهمیت تبیین مقام ولایت در برطرف کردن مشکلات جامعه گفت: بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی ما در دوران معاصر برخاسته از غفلت از این اصل مترقی و اساسی اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) است لذا تبیین مسئله ولایت فقیه نقش بسیار مؤثری در حفظ ارکان اساسی نظام حکومتی و دینی دارد.

او یکی دیگر از اصول فرهنگ‌سازی ثامن‌الحجج (ع) را تربیت شاگردان برجسته و حضورشان در اقصی نقاط کشور برای هدایت و جهت‌دهی امت اسلامی دانست و تصریح کرد: شیوه مناظرات و رعایت ارزش‌های اسلامی به‌هنگام مناظره با رهبران پیروان و فرقه‌های مختلف، بخش مهمی از اصول فرهنگ‌سازی آن حضرت برای مقابله با تهاجم فرهنگی محسوب می‌شود.

او برنامه‌ریزی دقیق برای جهت دادن اسلام ناب محمدی (ص) را گام دیگری از اقدامات در اصول فرهنگ‌سازی ثامن‌الحجج معرفی کرد و افزود: امام رضا (ع) در مناظره با رهبران ادیان مختلف و مواجهه با رهبران فرقه‌های دیگر همه اقشار جامعه را در دوایر متحدالمرکزی، به نقطه مرکزی مکتب اهل‌بیت (ع) سوق و راهنمایی می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه در بیان تدابیر حکیمانه امام در برخورد با افراد سودجو یادآور شد: ایشان در تعاملات فردی و اجتماعی خود بهترین راهکار را در برخورد با جریانات سیاسی و نظام‌های حکومتی در پیش گرفته و از همه ظرفیت‌های ممکن برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) استفاده کرده که در این بین اصحاب فرهنگی این اصول را باید سرمشق کار خویش قرار دهند.

رجبی تقویت جبهه حق و جبهه فرهنگی درست را بعد دیگری از اصول فرهنگ‌سازی حضرت در تقویت مکتب اهل‌بیت (ع) دانست و بیان کرد: درسی که ما باید در هر شرایطی برای مسئله تقویت فرهنگ دینی، انقلابی، جهادی و مقاومت که از مؤلفه‌های اسلام ناب محمدی هستند بگیریم تقویت و حفظ و سیانت از ارزش‌های آن فرهنگ است.

او در بیان تحقق جامعه رضوی گفت: نخستین قدم برای رسیدن به جامعه رضوی استخراج آموزه‌های فرهنگ رضوی و دومین اقدام عرضه آن‌ها به‌صورت جذاب و متناسب با حال مخاطبان بوده به‌گونه‌ای که بنابر فرموده مقام معظم رهبری بر عمق جان مخاطب نفوذ کند و در نهایت فرهنگ‌سازی نسبت به این آموزه‌ها در ابعاد مختلف است که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دقیق خواهد بود.

انتهای پیام/الف

مهم‌ترین مسئله در حرکت امام رضا (ع) تبیین مقام ولایت و جایگاه آن بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.