اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور بغدادی تهدیدی بالقوه برای آمریکا بود/ آمریکا بازی جدیدی در منطقه به راه انداخته است

فعال اصول گرا گفت: حضور بغدادی بیشتر از آنکه منفعت بخش برای آمریکا باشد تهدیدی بالقوه برای این کشور محسوب می‌شد.

آمریکا بازی جدیدی در منطقه به راه انداخته استمحمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر کشتن سرکرده داعش (ابوبکر بغدادی) گفت: حتی تحلیل رسانه‌های آمریکا و همسو با این کشور هم درباره خبر کشتن بغدادی نشان می‌دهد که باور این موضوع برای آنها هم سخت است.

او ادامه داد: شاید یکی از دلایل آن این است که تا به حال بارها خبر مرگ او در رسانه‌ها منتشر شده است و سپس بعد از مدتی خبر از زنده بودن او داده‌اند. اما به طور مسلم حیات سیاسی این فرد از مدتها پیش توسط جبهه مقاومت به پایان رسیده است و حضور بغدادی بیشتر از آنکه منفعت بخش برای آمریکا باشد تهدیدی بالقوه برای این کشور محسوب می‌شد.

اسلامی افزود: ابوبکر بغدادی به سادگی می‌توانست با افشاگری یا حضور متفاوت در روابط بین‌الملل، تنگناهایی را برای آمریکا ایجاد کند؛ بنابراین خبر مرگ او برای ترامپی که به شدت نیازمند تقویت‌کننده‌هایی برای مصرف داخلی کشورش است یک ضرورت و یک آب حیات تلقی می‌شد. از همین رو نیز باید در عین حال که با بدگمانی به خبر مرگ او را نگاه می‌کنیم این احتمال را نیز دهیم که این بار واقعاً آمریکا او را حذف کرده است تا تهدیدی را از سر راه خود باز کند.

 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وجود بغدادی ممکن بود در آینده پشت پرده تاسیس داعش را افشا کند؛ موضوعی که هم خود ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی به آن اذعان داشت و هم اخبار سالیان اخیر آن را اثبات می‌کرد که این کشور داعش را تاسیس کرده است و حتی در دوره ترامپ هم حمایت کاملی از داعش انجام می‌شد. 


بیشتر بخوانید:آمریکا مدعی کشته‌شدن ابوبکر بغدادی شد + فیلم


او افزود: این در حالی بود که در همان مقطع، جبهه مقاومت به صورت پرقدرت در برابر داعش ایستاد، عملیات‌های خود را انجام داد و حیات سیاسی داعش را به پایان رساند و در مقابل، این هلیکوپترهای آمریکایی بودند که سران داعش را منتقل و حیات آنها را تضمین کردند. حتی شاهد این بودیم که پس از اینکه ایران خواست ایران به داعش ضربه شست نشان دهد ناگزیر شد در منطقه حفاظت شده آمریکا موشک‌های خود را فرود بیاورد.

فعال اصولگرا گفت: معتقدم بر اساس شواهد حذف داعش توسط آمریکا برای مصرف داخلی جدی و به نوعی پایان تاریخ مصرف ابوبکر بغدادی نزدیک شده است، البته کاخ سفید قطعاً به صورت یک آتش زیر خاکسر بقایای داعش را حفظ  کرده است و در مواقعی که به آن نیاز داشته باشد از آن استفاده خواهد کرد؛ کمااینکه در رابطه با طالبان هم شاهد بودیم که ادعا کردند جنازه رهبر القاعده در دریا افکنده شده است اما پس از مدتی دوباره صداهایی را از القاعده شنیدیم که تثبیت مواضع کاخ سفید در منطقه را به دنبال داشت.

او بیان کرد: امروز هم طالبان در منطقه به نفع آمریکا بازی می‌کند و به نظر می‌رسد که سه گانه طالبان، القاعده و داعش را که هرسه برخواسته از یک تفکر سلفی با حمایت مالی عربستان و راهبرد عملیاتی آمریکا هستند، به صورت یک آتش زیر خاکستر برای روزهای آتی داشته باشند و احتمالاً باید منتظر فتنه‌های جدیدی در منطقه باشیم که علائم آن را در آشوب‌های منطقه مانند عراق، لبنان و پاکستان شاهدیم. به نظر می‌رسد که آمریکا بازی جدیدی را در منطقه به راه انداخته است تا خاورمیانه روی آرامش را نبیند ولی طبق گفته تحلیلگران تابحال برنده بازی‌های گذشته آمریکا در منطقه ایران بود و امیدواریم که به لطف خدا بازی‌های این کشور همچنان دستاوردی جز پیروزی ایران نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار