سایپا ۳ - راه یاب ملل یک/ پیروزی خودروسازان در هفته نخست لیگ برتر والیبال

تیم‌های والیبال سایپا تهران و راه یاب ملل مریوان امروز به مصاف هم رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر والیبال کشورمان از امروز رسما آغاز شد و در تنها دیدار آن که به میزبانی تهران برگزار شد تیم‌های والیبال سایپا و راه یاب ملل مریوان به مصاف یکدیگر رفتند.

سالن هیئت والیبال تهران میزبان این بازی بود که البته جایگاه‌های خالی زیادی در آن به چشم می‌خورد. بازیکنان ۲ تیم ۳۰ دقیقه پیش از آغاز رسمی مسابقه به تمرین و گرم کردن پرداختند و سپس پس از معرفی وارد زمنی مسابقه شدند.

ست نخست

رفته به رفته به تعداد هواداران افزوده می‌شد با به صدا در آمدن سوت آغاز بازی در ست نخست تیم راه یاب ملل مریوان نخستین امتیاز را به دست آورد در ادامه، اما دفاع خوب سایپایی‌ها یک امتیاز برای این تیم در پی داشت. بازی پایاپای و برابر ۲ تیم باعث شد تا امتیاز‌ها تا امتیاز سوم کاملا برابر پیش برود. پس از آن تیم راه یاب ملل مریوان بازی را در دست گرفت و از حریفش پیشی گرفت آن‌ها روی دفاع و ضربات سرعتی خوب کار می‌کردند همین باعث شد تا شهنازی سرمربی سایپا در حالی که اختلاف ۲ تیم به ۲ امتیاز رسیده بود درخواست وقت استراحت داشته باشد.

تیم راه یاب ملل مروان در ادامه هم به روند خوبش ادامه داد. آن‌ها به خوبی امتیاز گرفتند تا نخستین تیمی باشند که به امتیاز ۸ می‌رسند پس از آن هم جدال ۲ تیم جذاب و دیدنی و حساس بود. دفاع خوب سایپایی ها، اما در دقایقی مانع حریف شد و امتیاز‌های خوبی برای ناررنجی پوشان گرفت.


بیشتر بخوانید: شهرداری گنبد ۳ - شهرداری ارومیه ۲/ شکست شاگردان کارخانه در گام نخست


فاصله در ادامه به حداقل رسید و سرانجام تیم والیبال سایپا موفق شد در امتیاز پانزدهم با حریف برابر شود. اما اشتباه آرمین تشکری در سرویس برای نماینده مریوان امتیاز شانزدهم را داشت تا دو تیم به وقت استراحت دوم قانونی این ست بروند.

سرویس مریوانی‌ها در ادامه به تور خورد، اما راه یاب ملل مریوان در ادامه بهع خوبی ظاهر شد و دوباره فاصله را بیشتر کرد. اشتباه سایپایی‌ها در ادامه کار باعث شد تا اختلاف در امتیاز‌های پایانی به ۳ امتیاز برسد حساسیت در لحظات پایانی این ست زیاد بود این تیم سایپا بود که با کم کردن اختلاف و رساندن آن به حداقل تیم حریف را وادار به درخواست ستراحت فنی کرد. حضور معنوی نزاد در اواخر این ست کاملا ورق را به سود نارنجی پوشان برگزرداند، اما راه یاب ملل مریوان به بازی برگشت و ۲۶ بر ۲۴ برنده این ست شد.

ست دوم

بازی در ست دوم و در ابتدا بسیار نزدیک و حساس دنبال شد هواداران پر شور مریوانی به شدت تیمشان را مورد تشویق قرار می‌دادند. این جدال نزدیک سرانجام روی اشتباه مریوانی‌ها باعث شد تا امتیاز ۸ برای سایپا باشد. پس از این زمان هم بازی برای سایپا بود و همین باعث شد تا سرمربی مریوان درخواست وقت استراحت داشته باشد.

بازیکنان سایپا که نسبت به ست قبلی شرایط بهتری داشتندبا دقت بیشتری کار را دنبال کردند بازی سرعتی و ضربات دقیق و قدرتی فاصله را بیشتر کرد و در نهایت نارنجی پوشان زودنتر به امتیاز ۱۶ رسیدند. اختلاف ۲ تیم در این زمان ۵ امتیاز بود، اما پس از وقت استراحت فنی نماینده مریوان بهتر شد و فاصله را به ۲ امتیاز رساند. بازی در ادامه بسیار حساس و زیبا دنبال شد راه یاب ملل از حریفش پیشی گرفت جدال حساس ۲ تیم باعث شد بازی در امتیاز ۲۴ برابرشود. حساسیت بازی دو تیم بسیار نزدیک و حساس بود و در نهایت سایپا موفق شد با نتیجه ۲۹بر۲۷ برنده باشد.

ست سوم

تیم سایپا در این ست نمایش بسیار بهتری داشت. آن‌ها توانستند بازی را کنترل کنند و با ضربات سرعتی و قدرتیشان در ادامه کار شرایط را برای تیم حریف سخت کنند. مریوانی‌ها بر خلاف ابتدای بازی نتوانستند نمایش خوبشان را ادامه دهند و با ۶ اختلاف از حریفشان عقب بودند سایپا زودتر به امتیاز ۸ رسید، اما در ادامه تیم میهمان نمایش بهتری داشت و فاصله را کمتر کرد. همین باعث شد تا تیم سایپا درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

این، اما پایان کار نبود و شاگردان شهنازی با استفاده از موقعیت هایشان پ همچنین دقت در ضربات فاصله را کمتر کردند البته بازیکنان مریوان هم در برخی صحنه‌های اتشابه‌هایی داشتند و همین باعث شد تا نتیجه در نهایت ۲۵...۱۸ به سود سایپا به پایان برسد.

ست چهارم

بازی در ست چهارم شرایط کاملا متفاوتی داشت. ۲ تیم در این ست و در ابتدای آن اشتباهات را به حداقل رساندند همین کار را بسیار جذاب کرده بود. سایپایی‌ها پاس‌ها بهتری می‌دادند و کنترلشان روی شرایط بازی بهتر بود. بازی پایاپای دنبال می‌شد و در نهایت سایپا زودتر به امتیاز ۸ رسید و در مجموع بازی در این ست ۸..۷ به سود سایپا بود.

پس از این زمان هم امتیاز برای تیم سایپا بود، اما مریوانی‌ها بهتر شدند پ بازی را به تساوی کشانمدند. ستاره‌های سایوا، اما با استفاده از تک موقعیت‌ها و ضربات دقیقی که دریافت راه یاب ملل ورمانین را با مشکل روبه رو می‌کرد توانستند دوباره فاصله را بیشتر کنند.

بازی در دقایق آخر به سود سایپا در جریان بود و آن‌ها در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید سایپا با این نتیجه در مجموع ۳ بر یک برنده بازی شد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر والیبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار