در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به هپاتیت B هستند

دبیر جامعه جهانی هپاتیت گفت: امروزه در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم ایران مبتلا به بیماری هپاتیت B هستند.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به هپاتیت B هستندموید علویان دبیر جامعه جهانی هپاتیت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع بیماری هپاتیت B در کشور اظهار کرد: خوشبختانه واکسیناسیون هپاتیت از دهه ۷۰ در کودکان و نوزادان انجام شده است و امروزه پوشش همگانی واکسیناسیون در زمینه بیماری هپاتیت B و با هدف پیشگیری از بروز مورد جدید این عارضه در کشور انجام می‌شود.

او ادامه داد: ویروس هپاتیت B در سطح جهانی در حال کنترل است و خوشبتخانه در ایران کمتر از ۲ درصد بیماری هپاتیت B شیوع دارد.

علویان تأکید کرد: از حدود ۲۵ سال پیش واکسیناسیون بیماری هپاتیت B ویژه نوزادان و افراد پرخطر در سراسر کشور انجام شده است و در آن زمان شیوع بیماری هپاتیت B در حدود ۵ درصد از جمعیت ایران بود که با انجام برنامه واکسیناسیون این میزان شیوع به ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

دبیر جامعه جهانی هپاتیت بیان کرد: ویروس هپاتیت B از طریق غذا خوردن و دست دادن به دیگری منتقل نمی‌شود بلکه از روش تماس‌های خونی، استفاده از سرنگ مشترک و خالکوبی‌های غیربهداشتی انتقال پیدا می‌کند. همچنین ممکن است از طریق رفتارهای پرخطر بیماری هپاتیت B به دیگران منتقل شود.

او گفت: من توصیه می‌شود افراد بین ۲۸ تا ۵۰ سال واکسن هپاتیت B را تزریق کنند تا بدنشان در برابر این بیماری ایمن شود.

علویان یادآوری کرد: در حال حاضر با تزریق واکسن هپاتیت B می‌توان از بروز موارد جدید این بیماری در کشور پیشگیری کرد و بر اساس پیش‌بینی‌ها امروزه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به بیماری هپاتیت B مبتلا هستند.

انتهای پیام/

لزوم تزریق واکسن هپاتیت B ویژ ه افراد بین ۲۸ تا ۵۰ سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار