پشت پرده حضور شرکت فرش ایرانی - ژاپنی در مراسم رویایی AFC

معرفی یک شرکت فرش برای حضور در مراسم جوایز رویایی کنفدراسیون فوتبال آسیا حواشی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته مراسم اهدای جوایز رویایی AFC در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و در بخش انفرادی این مراسم علیرضا بیرانوند نشان نقره‌ای را دریافت کرد.

در بخش معرفی بهترین سازمان‌های و شرکت‌ها هم جایزه به یک شرکت فرش به نام سانایی که متعلق به فردی به نام عادل غیبی است و فدراسیون فوتبال قالی‌های آن را در زمان جام جهانی به افراد و تیم‌های مختلف اهدا می‌کرد، تقدیم شد.

معرفی شرکت فرش مذکور به AFC سبب انتقاد‌هایی به فدراسیون فوتبال شد که غلامحسین زمان آبادی، مسئول امور فرهنگی فدراسیون در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

زمان آبادی گفت: مراسم اهدای جوایز رویایی AFC سالی یک بار برگزار می‌شود و در آن به افراد و شرکت‌هایی که به شکلی در توسعه اهداف اجتماعی از طریق فوتبال فعالیت دارند، جوایزی اهدا می‌شود. فدراسیون فوتبال هم گزینه‌های مدنظرش را به AFC معرفی می‌کند. امسال علیرضا بیرانوند، کانون هواداران پرسپولیس، این شرکت فرش و فدراسیون فوتبال در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

زمان آبادی تصریح کرد: از بین این ۴ گزینه، خود AFC، علیرضا بیرانوند و شرکت فرش را به مرحله نهایی برد. این شرکت سال‌ها است بدون توقع مالی در توسعه فوتبال و صنعت فعالیت می‌کند و فرش‌های زیبای آن در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به تیم‌ها، افراد و سازمان‌های مختلف اهدا شد. حتی نمونه کارهایش اکنون در موزه فیفا موجود است.

شرکت SHELL QATAR و گروه فولکس واگن چین به دلیل فعالیت‌های شان در زمینه توسعه فوتبال پایه نشان طلا و نقره مراسم رویایی AFC را دریافت کردند. در حالی که شرکت فرش سانایی در این زمینه فعالیت نمی‌کند و به نظر می‌رسد زمینه تبلیغاتی اش پررنگ‌تر است.

زمان آبادی در پاسخ به این انتقاد گفت: شرکت عادل غیبی سال‌ها است بدون اینکه به سود خاصی برسد تمام هزینه‌های تولید فرش‌های اهدایی فدراسیون در جام جهانی را پرداخت می‌کند و حتی تبلیغات خاصی هم نمی‌تواند انجام بدهد. حدود ۲ هزار قالی کوچک که حالت رومیزی دارد در جام جهانی برزیل از سوی این شرکت در اختیار ما قرار گرفت و در همین جام جهانی اخیر پیشانی بند‌هایی به ما تحویل داده شد. البته اگر این شرکت می‌خواست در جام جهانی کار تبلیغی انجام بدهد، جلوی این کار گرفته می‌شد. حتی در جام جهانی روسیه گوشه کوچکی از پیشانی بند‌ها نام شرکت درج شده بود که بلافاصله از سوی مسئولان برگزاری جمع آوری شد.

او ادامه داد: عادل غیبی یک ایرانی علاقه‌مند به فوتبال است که شرکت او در ژاپن فعالیت می‌کند. انتخاب دست فدراسیون فوتبال نبود بلکه من گزینه‌ها را به AFC معرفی کردم چرا که مسئولیت‌های اجتماعی عهده کمیته فرهنگی فدراسیون است. در نهایت خود مسئولان AFC علیرضا بیرانوند و مدیر شرکت فرش را انتخاب کرده و برای آن‌ها بلیت فرستادند. بیرانوند به دلیل برگزاری بازی پرسپولیس با ماشین سازی به مالزی نرفت، اما اگر به این سفر می‌رفت بی شک نشان طلا را کسب می‌کرد.

مسئول امور فرهنگی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مردم به اعتبار علیرضا بیرانوند کمک‌های نقدی خود برای سیل زدگان لرستان را به او تحویل دادند و AFC هم به شکل ویژه‌ای این موضوع را رصد کرد. حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاعات زیادی از من خواست و پیش از بازی با کامبوج از بیرانوند درباره نحوه کمک رسانی به سیل زدگان اطلاعاتی جمع آوری کردم. مدارک کانون هواداران پرسپولیس هم به نام این باشگاه به AFC ارسال کردیم که در نهایت از بین این ۴ گزینه بیرانوند و شرکت فرش انتخاب شدند. شاید مدارکی که پرسپولیس در اختیارمان قرار داد برای به نتیجه رسیدن کافی نبود.

او درباره اینکه دلیل درج نشدن نام ایران مقابل نام این شرکت در سایت AFC بیان کرد: شرکت سانایی در ژاپن فعالیت می‌کند و ما هم در حقیقت گزینه قابل قبول دیگری برای معرفی به AFC نداشتیم. البته تمام فرش‌های متعلق به این شرکت با نام ایران در جام جهانی اهدا شد. باور کنید شرکت مذکور بهره مالی‌ای از این کار نبرده و اکنون جای افتخار است که یک شرکت فرش ایرانی با وجود اینکه در ژاپن مستقر است در مراسم رویایی AFC جایزه می‌گیرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
چرا باید یه ژاپنی انتخاب بشه
آخرین اخبار