رئیس رسانه ملی در دیدار با سفیر چین:

گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای تهران - پکن مقوم سایر همکاری‌هاست

علی عسکری گفت: باید همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای را میان تهران – پکن بیش از پیش افزایش دهیم.

گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای تهران - پکن مقوم سایر همکاری‌هاستبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار سفیر چین در تهران روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف راهبردی خواند و تاکید کرد: باید همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای را میان تهران – پکن بیش از پیش افزایش دهیم چرا که گسترش این همکاری‌ها مقوم تعاملات دو کشور در سایرزمینه‌ها خواهد بود.

دکتر علی عسکری در دیدار با چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین که به سازمان صدا وسیما آمده بود، با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور افزود: چینی‌ها با تلاش و برنامه ریزی فراوان خیلی خوب حرکت کردند و با یک مدیریت متمرکز به پیشرفتی همه جانبه رسیدند و قدرتی بزرگ درعرصه اقتصادی شدند.

رئیس سازمان صدا و سیما طرح یک جاده یک کمربند را که چینی‌ها میان تهران _پکن طراحی کرده اند، طرحی بزرگ و بستری مناسب برای تحکیم روابط آینده خواند و تصریح کرد: هم در زمینه فرهنگی و رسانه‌ای و هم در دیگر زمینه‌ها بستر مناسبی برای گسترش روابط وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رغم دشمنی و شیطنت‌های آمریکا و هم پیمانانش به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است، افزود: ما می‌دانیم که آمریکا هم اکنون دارد یک رقابت ناجوانمردانه با چینی‌ها انجام می‌دهد، اما همه می‌دانید آمریکایی‌ها قدرتشان رو به افول است و باید کشور‌هایی همچون ایران و چین از این فرصت بهترین بهره را برای تحکیم روابط خود ببرند.

رئیس رسانه ملی تحریم را فرصتی مناسب برای تقویت تولید کشور دانست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوبی در کشور در حال تلاش و کار هستند. می‌توانیم از طریق این شرکت‌ها روابط اقتصادی خوبی را طراحی و اجرا کنیم.

وی رقابت آینده را رقابت در عرصه علم، تحقیقات و پژوهش توصیف و تصریح کرد: با توجه به اینکه چین در همه زمینه‌های دانش و فناوری در حال پیشرفت است، کار‌های پژوهشی با ایران می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری دوجانبه باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در زمینه‌های نفت، پتروشیمی، گاز، معادن، نانو و بایو تکنولوژی و کشاورزی و دیگر صنایع می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم، افزود: در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای با توجه به قرابت فرهنگ دو کشور می‌توانیم همکاری‌های خوب و موثری داشته باشیم و ما آمادگی داریم هم در صنعت رسانه و هم در محتوا این همکاری‌ها را بیش از پیش افزایش دهیم.

دکتر علی عسکری ملاقات با سفیر چین را نقطه عطفی برای گسترش همکاری‌های رسانه‌ای و فرهنگی خواند و تاکید کرد: با توجه به افول قدرت امریکا، ایران، چین و روسیه در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارند و می‌توانند با گسترش هرچه بیشتر روابط تاثیرات بین المللی ویژه‌ای را رقم بزنند و دراین میان همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای نقش کلیدی دارد.

وی بر تبادل فیلم‌ها و مجموعه‌های نمایشی میان دو کشور تاکید و تصریح کرد: محصولات زیادی داریم که می‌توان با زبانگردانی در کشور‌های یکدیگر از آن‌ها استفاده کنیم و بااین کار هم آشنایی مردمان کشور‌ها با یکدیگر بیشتر می‌شود و هم می‌توانیم علایق دو طرف هم تامین کنیم.

رئیس رسانه ملی افزود: هر دو کشور ایران و چین هم اکنون در مقابله با جنگ رسانه‌ای آمریکا قرار دارند و باید با تبادل تجربیات و هم افزایی دراین زمینه یکدیگر را تقویت کنند.

سفیرچین: روابط ایران وچین فقط اقتصادی نیست/ مردم ما به فیلم و سریال ایران علاقه مندند

چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین درتهران هم دراین دیدار با بیان اینکه ما می‌دانیم سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران برای زندگی مردم این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: در چند سال اخیر شاهد رشد خوب کمی و کیفی رادیو و تلویزیون ایران بوده ایم و معتقدیم تقویت همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور بسیار مهم و ضروری است.

چانگ هوآ افزود: تقویت همکاری‌های رسانه‌ای میان دو کشور موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر می‌شود و خبر‌ها و جهت گیری‌های منفی رسانه‌های غربی علیه تهران – پکن خنثی می‌کند.

سفیرچین در تهران به روابط دیرینه و دوهزارساله دو کشور اشاره و تصریح کرد: ایران و چین با ایجاد راه ابریشم توانستند روابط اقتصادی و فرهنگی خود را به شدت تقویت کنند و عمق ببخشند و امروز هم اگر به نقشه توجه کنید معلوم می‌شود که هیچ جاده‌ای نمی‌تواند ایران را دور بزند و شما حتما مهم‌ترین شریک ما هستید.

وی به سفر سال ۲۰۱۶ رئیس جمهوری خلق چین به ایران اشاره و تاکید کرد: همان طور که رییس جمهوری خلق چین در این سفر اعلام کرد روابط راهبردی تهران-پکن وارد مرحله جدیدی شده است و این روابط بسیار جامع است و به رغم اینکه برخی تصور می‌کنند این روابط فقط اقتصادی است، اصلا اینطور نیست و در زمینه‌های مختلف طراحی شده است.

چانگ هوآ با بیان اینکه برخی کشور‌ها که فقط ۲۰۰ سال تاریخ دارند می‌خواهند همه دنیا را به کنترل خود درآورند، گفت: سلطه گری و یک جانبه گرایی آمریکا مورد مخالفت همه دنیاست و تاریخ چین نشان می‌دهد که هیچگاه در این مسیرحرکت نکرده و نمی‌کند.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران با اشاره به برگزاری مجمع تمدن کهن در ماه آینده در پکن افزود: ما تلاش ویژه‌ای داریم تا همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور افزایش یابند و لغو ویزای گردشگران چینی به ایران هم یکی از کار‌های مهمی‌بود که از سوی ایران صورت گرفت.

وی تاکید کرد: دراین مدت با گردشگران زیادی که از چین به ایران آمده بودند صحبت کردم که همه آن‌ها به اتفاق سفر به ایران را ستایش می‌کردند و ایران را کشوری بسیار خوب با مردمانی مهربان و جاذبه‌های گردشگری فراوان توصیف می‌کردند و ما باید این سفر‌های را به صورت متقابل افزایش دهیم تا شناخت مردمان دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

چانگ هوآ به افزایش تبادلات فرهنگی و رسانه‌ای بویژه در زمینه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در چین بسیارمعروف هستند و مردم ما به تولیدات ایران علاقه فراوان دارند و درسال جاری هم دو فیلم ایرانی در دو جشنواره پکن و شانگ‌های نتایج خیلی خوبی گرفتند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رسانه ملی ، علی عسکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۴:۱۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام من برا ی ابراهیم آب دی تسلیت می گوین
آخرین اخبار