سرهنگ چهری خبر داد؛

کلاهبرداری از فروشندگان کالا در فضای مجازی/ ارسال برگه واریزی به حساب برای مالباختگان

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که از فروشندگان کالا در فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در دوم شهریور ماه امسال شهروندی با در دست داشتن دستور قضائی از سوی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳ تهران مبنی بر شناسایی متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کرد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم به کارآگاهان، گفت: قصد فروش یک دستگاه لب تاپ را داشتم که برای سهولت در فروش تصمیم گرفتم که اطلاعات لب تاپم را در سامانه اینترنتی خرید و فروش درج کنم. پس از گذشت مدتی مردی با من تماس و اظهار داشت که قصد خرید لب تاپ را دارد و در خصوص قیمت آن کمی گفت‌وگو کردیم و به مبلغی به توافق رسیدیم. شماره کارتم را به وی ارائه دادم و قرار شد که این مبلغ را به شماره کارتم قبل از دریافت لب تاپ واریز کند و در موعد تحویل به من قبض انتقال وجه را تحویل دهد و در ادامه قرار شد که همدیگر را در محلی ملاقات کنیم.

وی گفت: شاکی ادامه داد: در روز ملاقات این فرد مدعی بود که مبلغ لب تاپ را به شماره کارتم واریز کرده است و در گوشی موبایلش انتقال وجه که با اپلیکیشن پرداخت کرده بود و انتقال موفقیت آمیز بود را نشان داد. اما من پیام واریزی را دریافت نکرده بودم و زمانی که اعلام کردم پیام واریزی به دستم نرسیده است متهم اظهار کرد: انتقال وجه از طریق سیستم پایا انجام شده و پیامک در آینده ارسال می‌شود. در نهایت کمی رو در واسی گیر کردم و به این فرد که ظاهری قابل اعتماد داشت، اعتماد کردم و لب تاپ را به وی تحویل دادم. اما با گذشت چند ساعتی پیامی را دریافت نکردم و متوجه شدم که این فرد کلاهبرداری کرده است.


بیشتر بخوانید: فروش تالیفات و جزوات استاد در تلگرام


چهری تصریح کرد: پرونده به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه قرار گرفت و در تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی شد و مشخص شد که این فرد سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه به زندان روانه شده است. در نهایت با هماهنگی‌های قضائی تیم عملیات این پایگاه موفق شدند متهم را در بیستم مهر ماه در محدوده خیابان سهروردی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در ابتدای تحقیقات پلیسی منکر جرم ارتکابی بود، افزود: با شناسایی چهره متهم توسط مالباخته وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم ابراز داشت: متهم تا کنون به ۵ فقره کلاهبرداری از فروشندگان کالا در فضای مجازی اعتراف کرده است و متهم با صدور قرار وثیقه از سوی مرجع قضائی روانه زندان شده است.

انتهای پیام/

کلاهبرداری از فروشندگان کالا در فضای مجازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
طرف چقدر احمق بوده خوب ميرفتي حسابتو چك ميكردي
آخرین اخبار