انبارلویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا همچنان به دنبال حمایت از داعش است/ کشته شدن بغدادی با برنامه‌ریزی قبلی و در راستای انتخابات بود


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آمریکا همچنان به دنبال حمایت از داعش است چراکه داعش هنوز حضور دارد و به مردم خسارت می‌زند.


آمریکا همچنان به دنبال حمایت از داعش است/ کشته شدن بغدادی با برنامه‌ریزی قبلی و در راستای انتخابات بودمحمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استعفای سعد حریری گفت: استعفای سعد حریری هر دلیلی که داشته باشد باید گفت که در هرحال خروج مسئولان و استعفای آنها در مواقع بحران امری  اشتباه است و همانطور که سیدحسن نصراللّه هم گفتند اینها باید بمانند ‍‍‍‍‍و پاسخگو باشند.

او با اشاره پیش‌بینی عربستان نسبت به استعفای سعد حریری از مدتها قبل ادامه داد: در اینکه در پشت قضایای لبنان و عراق حتما آمریکا و عربستان هستند هیچ جایی شکی وجود ندارد. همانطور که شاهدیم عربستان با وقاحت از این جریان حمایت می‌کند و حتی به آنها پول پرداخت می‌کند. اما اینکه این حرکت سعد حریری هم توطئه عربستان است یا نه، هنوز به طور کامل مشخص نیست ولی به هرحال حرکت و اقدام او کمکی به نقشه آنهاست و نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به تشدید بحران نیز می‌افزاید.


بیشتر بخوانید: سناریو‌های پیش روی لبنان پس از استعفای سعد حریری


انبارلویی همچنین با اشاره به ادعای ترامپ در کشتن بغدادی گفت: وضعیت انتخاباتی و موفقیت ترامپ در آمریکا به شدت نامعلوم است و از همین رو هم ترامپ در صدد است تا اعلام کند که  داعش را از میان برده است، این درحالی است که تمام افکار عمومی جهان می‌دانند که داعش ساخته و پرداخته کاخ سفید و حمایت کننده آن نیز آمریکاست. درنتیجه حتی اگر کشته شدن البغدادی صحت هم داشته باشد با برنامه‌ریزی قبلی بود تا ترامپ بتواند فضای انتخابات را به نفع خود تغییر و افکار عمومی کشورش را فریب دهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره احتمال نابودی داعش به دست آمریکا خاطرنشان کرد: به طور کلی آمریکا و رژیم صهیونیستی ماهیتی تروریستی دارند و همواره در تلاشند تا از هر ابزاری برای رسیدن به اهداف تروریستی خود استفاده کنند اما هرگز نتوانستند به هدف خود مبنی بر اینکه داعش را بر ضد جمهوری اسلامی بسیج کنند برسند  اما به هرحال درصددند تا لحظه آخر از اینها استفاده کنند و روزی که احساس کنند اینها دیگر به دردشان نمی‌خورند نابودشان خواهند کرد.

فعال اصولگرا افزود: معتقدم که آمریکا همچنان به دنبال حمایت از داعش است چراکه داعش هنوز حضور دارد و به مردم خسارت می‌زند و تا جایی هم که بتواند از آنها بهره‌برداری کند از آن حمایت خواهد کرد البته داعش هرگز حیثیت بین‌اللملی نداشته است اما آمریکا همواره حامی تروریست است و حتی از منافقین که جریانی ورشکسته هستند نیز به سبب ماهیت تروریستی‌شان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار