برای شرکت در هیجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای؛

جهانگیری به ازبکستان سفر می‌کند

معاون اول رئیس جمهور به منظور شرکت در هیجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای، فردا به کشور ازبکستان سفر خواهد کرد.

جهانگیری به ازبکستان سفر می‌کندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به منظور شرکت در هیجدهمین اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای، فردا صبح (جمعه) به کشور ازبکستان سفر خواهد کرد.

در این سفر ضمن دیدار و مذاکره با نخست وزیر ازبکستان و برخی مقامات شرکت کننده در این اجلاس، به تبیین دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی و ضرورت تقویت همکاری‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های خواهد پرداخت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین قرار است در این سفر دو روزه از برخی مراکز تاریخی شهر سمرقند نیز بازدید کند.

سازمان همکاری شانگ‌های سازمانی میان‌دولتی است که در سال ۲۰۰۱ توسط کشور‌های چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پایه‌گذاری شد و پس از آن در سال‌های بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان پیوستند.

گفتنی است عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگ‌های که در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، در سال ۲۰۱۷ در اجلاس سران کشور‌های عضو این سازمان در کشور قزاقستان به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار