رئیس سازمان پدافند غیر عامل:

ایران در جنگ ترکیبی با آمریکا برنده است/ ضعف قم در قرارگاه زیستی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در دو سال گذشته کشور درگیر جنگ چند لایه با آمریکا بود، گفت: ایران در فاز نخست جنگ ترکیبی با آمریکا برنده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار غلامرضا جلالی بعد از ظهر پنج‌شنبه در سفر کوتاه خود به استان قم و در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به افزایش پوشش حریم هوایی کشور، افزود: در حالی که در گذشته حریم هوایی ایران ۳۰ هزار پایی بود اکنون این حریم به ۶۰ هزار پا افزایش یافته است و توانسته‌ایم مجهزترین و مدرن‌ترین پهپاد آمریکا را ساقط کنیم و این توطئه را خنثی کنیم.

او با بیان اینکه در پاسخ بخش دفاعی و در تعرض اخیر دشمن مشخص شد کشور آمادگی شجاعانه دارد و این آمادگی بر لایه‌های دیگر کشور هم تأثیر گذاشته است، گفت: این امر به نقطه عطفی در منطقه تبدیل شد و معادلات و سیاست‌های کشور‌های منطقه در قبال ایران هم تغییر کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: با توجه به جایگاه دفاعی بالای کشور امروز عربستان سعودی سیاست خصمانه خود را تغییر داده است و امارات هم از یمن عقب نشینی کرده و درصدد تصحیح سیاست‌های خود علیه ایران اسلامی است که با این وجود تحریم اقتصادی و فشار‌های آن هم کاهش یافته است و آمریکا دیگر گزینه دیگری در رؤیایی با ایران ندارد.

برداشتن گام چهارم در مقابل عهدشکنی اروپائیان

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعهد شکنی اروپائیان در قبال برجام، گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری در قبال تعهد شکنی کشور‌های اروپایی ما هم سیاست‌های درستی را در پیش گرفتیم و خوشبختانه با اراده سیاسی گام چهارم هم را برمی‌داریم چرا که دیگر گزینه‌های اقتصادی آن‌ها به آخر رسیده است و هم زمان با تحریم ایران کشور روسیه هم تحریم شده و آمریکا سرگرم جنگ اقتصادی با کشور چین است.

سردار جلالی افزود: اکنون چرخه اقتصادی ما در حال چرخیدن است و بودجه سال ۹۹ هم بدون وابستگی به نفت بسته شده است و این یک فرصت مطلوبی است که باید در قبال تهدیدات همه دستگاه‌های اجرایی روحیه دفاعی داشته باشیم.

شروع جنگ سایبری آمریکا علیه ایران

او در ادامه گفت: تاکتیک آمریکایی‌ها علیه ایران اسلامی تغییرکرده است و جنگ سایبری علیه کشور را آغاز کرده است چرا در نبرد نظامی در مقابل مقاومت ما شکست خورده و تهدیدات دشمن خنثی شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: در سال‌های گذشته آمریکا مرتب ایران را حمله سایبری متهم می‌کرد، ولی اخیراً مدعی هستند که در حوزه انرژی، نفت و ... به ما حمله سایبری داشتند؛ در ۷ ماهه گذشته ما ۱۲۰ رزمایش در زمینه سایبری برگزار کردیم این امر برای برطرف کردن اشکالات سایبری در کشور شروع شده است و مشخص شده است ما هیچ امر فلج کننده‌ای در زمینه سایبری نداریم.

قم استان آسیب‌پذیر در حوزه قرارگاه زیستی

او با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور بیان کرد: با توجه به مهاجرپذیری و زائرپذیری استان قم باید این استان در دفاع غیرنظامی به طور جدی وارد عمل شود.

سردار جلالی ادامه داد: در قرارگاه زیستی قم جزو استان‌های مهم کشور است، ولی آسیب‌ها و اشکالاتی از گذشته در قم وجود داشته که هنوز هم برطرف نشده است.

او افزود: قم باید جزو اولویت‌های اول خود قرارگاه زیستی باشد و با توجه به موقعیتی که قم دارد تهدیدات زیستی ممکن هم از سوی انسان و هم دام استان را درگیر کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: عربستان سعودی با ارتقای قرارگاه زیستی خود در زمان حج توانسته ساختار زیستی خود را ارتقا بخشد تا تلفات زیستی کاهش یابد باید این امر هم در استان قم پیگیری شود.

او با اشاره به تدوین طرح جامع مدیریت پدافند غیرعامل استان قم، افزود: این طرح باید تدوین شود تا از طریق آن همه دارایی‌های استان مشخص و طبقه‌بندی و هم‌چنین تهدیدات پایه بررسی و میزان آسیب‌پذیری استان هم مشخص شود و با این طرح میزان وابستگی زیرساخت‌های استان هم مشخص شود.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.