آیت الله جوادی آملی:

اختلاس و مدیر فاسد به دشمنان فرصت ایجاد ناآرامی در کشور را می‌دهد

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وجود چند اختلاس و مدیر فاسد به دشمنان این مجال را می‌دهد که فضای کشور را نا آرام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، همزمان با هفته پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از معاونین این سازمان، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار اظهار داشت: گرچه ذات اقدس اله به ما وعده و امید نصرت داد و این دین می‌تواند جوابگوی همه بشر باشد و خود را از هر خطری محفوظ نگه دارد با این وجود امروز حفظ و صیانت از این دین به ما سپرده شده است.

او ادامه داد: عمرو بن معْدی کرب از سلحشوران بنام صدر اسلام بود. شمشیری داشت به نام «صمصامهِ» که در تیزی زبانزد بود. خلیفه عصر نامه‌ای برای او نوشت و شمشیر او را خواست. او هم، چون دستور خلیفه بود اطاعت کرد و شمشیرش را برای خلیفه فرستاد. خلیفه برندگی آن شمشیر را آزمود و دید آن قدر تیزی و بُرش ندارد! نامه برای عمرو بن معدی کرب نوشت که این صمصامه شما که آن شهرت را داشت، آن تیزی و تُندی را ندارد؟ عمرو بن معدی کرب در جواب خلیفه نوشت: «أنت طلبت منّی السّیف و لم تطلب منّی السّاعد»؛ من شمشیر دادم، بازو که ندادم؛ لذا یک بازو می‌خواهد که از ظرفیت‌های گسترده کشور که به برکت مجاهدت‌های امام راحل، خون شهدا و و ایثار جانبازان در کشور ایجاد شده است استفاده کند و چنین توانی در کشور وجود دارد و یکی از نشانه‌های آن، پیروزی در جنگ تحمیلی است. آن هم جنگی که کم از جنگ جهانی نداشت چرا که همه کشور‌های جهان علیه ما بودند.

این استاد سطوح عالی حوزه در ادامه افزود: اکنون نیز عزیزان سپاهی و ارتشی، بازوی مقتدر کشورند و این پیشرفت‌های روزافزون سپاه و ارتش از عنایت‌های الهی است.

او خاطرنشان کرد: اکنون کشور ما در میدان مین است و به لطف الهی در امنیتیم، این چیزی جز نعمت و لطف الهی نیست، اما آنچه در کنار اسلحه، این مملکت را حفظ می‌کند شما عزیزانید، شما بازوان این نظامید، اسلحه را بسیاری در اختیار دارند، اما آنچه شما عزیزان را متمایز می‌کند اعتقاد شما به راه و مسیر حق است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: همه تلاش و کوشش باید این باشد که حتی ذره‌ای با خون پاک شهدا بازی نشود، در کشور مدیران و مسئولین خوب بسیار داریم، اما حتی وجود چند اختلاس و مدیر فاسد نیز به دشمنان این مجال را می‌دهد که فضای کشور را نا آرام کنند.

او ابراز داشت: حضرت امیرعلیه السلام در نامه‌ای خطاب به مردم مصر بیان داشتند خواب غفلت در چشم شما باید در حد مزمزه باشد، هرگز نگذارید خواب غفلت از محدوده چشم شما فراتر برود و وارد محدوده هوشیاریتان شود در نتیجه همواره هوشیار و آماده باشید.

این مفسر قرآن کریم افزود: تأکید قرآن در سوره مبارکه توبه این است که همیشه به نحوی آماده باشید که دشمنان از شما بترسند! گرچه شما قصد حمله ندارید، اما توان شما باید در حدی باشد که «حتما» دشمنان از حمله به شما احساس هراس داشته باشند.

در ابتدای این دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این سازمان خدمت آیت الله جوادی آملی ارائه کرد.

 

 انتهای پیام/پ

 

دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با آیت الله جوادی عاملی

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.