ترامپ: در حال یافتن مکانی جدید برای امضای توافق تجاری با چین هستیم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به زودی مکان جدید برای امضای توافق تجاری با چین مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که توافق تجاری میان آمریکا و چین نزدیک است و فقط به دلیل یافتن مکان مناسب برای برگزاری مراسم امضای آن به تأخیر افتاده است.

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در حساب توییتر خود نوشت: پس از آنکه اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک در شیلی به دلیل شرایطی لغو شد، چین و آمریکا در حال یافتن یک مکان جدید برای امضای فاز نخست توافق تجاری هستند که این حدود ۶۰ درصد از توافق کلی است. مکان جدید به زودی اعلام خواهد شد. رئیس جمهور شی و رئیس جمهور ترامپ این توافق را امضا خواهند کرد.

سباستین پینیه را، رئیس جمهور شیلی روز چهارشنبه اعلام کرد که اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک که قرار بود در اواسط ماه نوامبر در سانتیاگو برگزار شود، به دلیل گسترش اعتراضات در این کشور لغو شده است. دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین قرار بود در این نشست درباره فاز نخست توافق تجاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

یوآن ژنگ، کارشناس روابط آمریکا و چین در آکادمی علوم اجتماعی چین اعلام کرد: با وجود اینکه اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک یک بستر ساده را برای ملاقات مقامات دو کشور فراهم کرده بود، اما آنچه مهم‌تر است جزئیات این توافق است، نه محل امضای آن.

روابط میان آمریکا و چین مدتی است که به دلیل اختلافات تجاری به سردی گراییده و با وجود برگزاری چندین دور مذاکرات، دو طرف به راهکار مطلوبی برای حل اختلافاتشان دست نیافته و به اعمال تعرفه‌های تجاری علیه یکدیگر مشغول هستند. جنگ تجاری میان دو کشور حتی به حدی رسیده بود که مسئول هیئت تجاری چین چندی پیش تنها ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن برای مذاکره، پایتخت آمریکا را ترک کرد. پیش از این «لیو هی»، نخست وزیر چین اعلام کرده بود که توفق جنگ تجاری میان دو کشور به صلاح هر دو و حتی جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار