قدیری ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفارت‌خانه های آمریکا در هر کشوری محلی برای جاسوسی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سفارت خانه های آمریکا در تمامی کشورها محلی برای انجام کودتا و جاسوسی است.

سفارت‌خانه های آمریکا در هر کشوری محلی برای جاسوسی استمحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهپیمایی روز دانش آموز گفت: راه پیمایی ۱۳ آبان امسال همزمان با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران بوده که حتی تحریم‌های دارویی را هم شامل شده است و این امر باعث پرشورتر شدن تظاهرات امسال خواهد شد.

او ادامه داد: ترامپ مواضع آمریکا را به صراحت بیان می‌کند و این ویژگی است که در روسای سابق آمریکا وجود نداشت و مسئولان سابق این کشور همواره در تلاش بودند تا مواضع خود را در زرورق پیچیده و پنهان کنند، اما ترامپ به صراحت مواضع ضد ایرانی خود را بیان می کند و این کاملا به نفع ماست زیرا تنفر عمومی را نسبت به آمریکا افزایش داده و آگاهی‌ها در رابطه  با ماهیت این کشور را بیشتر می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باتوجه به تمامی موارد گفته شده پیش بینی می کنم که تظاهرات امسال و مراسمی که در این رابطه وجود دارد مانند  تبعید امام خمینی، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز با شکوه‌تر از مراسم‌ سال‌های گذشته برگزار شوند.

قدیری ابیانه با اشاره به وضعیت امروز سفارت سابق آمریکا در تهران افزود: خوشبختانه لانه جاسوسی امروز به موزه تبدیل شده و این  امرفرصت مناسبی است تا از این موزه بازدید شود و  مردم به صورت عینی و با مدارک مشاهده کنند که چطور این سفارتخانه در ایران به یک لانه جاسوسی تبدیل شده بوند و چه عنوان مناسبی نیز برای آن انتخاب شده است.


بیشتر بخوانید: نشست خبری مراسم ۱۳ آبان


کارشناس مسائل سیاسی در تبیین ماهیت جاسوسی آمریکا گفت: البته امروز اکثر کشور‌ها به سفارت خانه‌های آمریکا به چشم یک لانه جاسوسی نگاه می‌کنند. در اسنادی که توسط ویکی لیکس و اسنودن افشاگر مسائل امنیتی منتشر شد نیز این واقعیت به خوبی تبین شده که آمریکا در تمامی کشورها به دنبال جاسوسی بوده است.

او ادامه داد: در همین رابطه گفته می شود که  آیا می‌دانید چرا در تمام کشور‌های آمریکای لاتین کودتا می‌شود اما در خود ایالات متحده کودتا نمی شود؟  زیرا آمریکا در کشور خود سفارت خانه‌ای ندارد و هرجا این کشور سفارت خانه ای داشته باشد قطعا در آن محل تلاش‌های برای انجام کودتا در آن کشور انجام می‌شود.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: شرکت در راه پیمایی ۱۳ آبان اعلام عمومی و علنی مخالفت با سیاست‌ها و تحریم‌های آمریکا بوده و  این نکته را اعلام می‌کند که ایران هرگز تسلیم فشار نخواهد شد و از حقوق خود نخواهد گذشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار