کمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تسخیر لانه جاسوسی تنها اقدامی بود که می‌توانست پایان‌بخش توطئه آمریکا باشد

فعال اصلاح‌طلب گفت: در ابتدای انقلاب راه دیگری وجود نداشت و باید با آنچه انقلاب نوپای جوانان انقلابی را تهدید می‌کرد برخورد می‌شد.

تسخیر لانه جاسوسی تنها اقدامی که بود می‌توانست پایان‌بخش توطئه آمریکا باشدحسین کمالی رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهپیمایی روز ۱۳ آبان، گفت: طبیعتاً آنچه را که مردم ما در طول سالیان گذشته درباره رفتار و خصومت‌های آمریکا با کشورمان شنیده بودند در این سالها به چشم دیده‌اند.

او ادامه داد: به بیانی دیگر، در سال‌های اخیر روش کار آمریکا به طور کلی تغییر کرده و شاهدیم که دولت ترامپ در تلاش است با اعمال سیاست‌های خاص، دولت و ملتی را که در یک کشور حاکم است دچار گرفتاری و مشکلات کند. درحالی که پیش‌تر روش مواجه‌ آمریکا  با کشورهای اسلامی و قدرت‌های مستقل استفاده از مولفه‌های حمله و فشار نظامی بود تا بتواند آن کشور را وادار به تسلیم کند.

کمالی با اشاره به سیاست‌های فشار آمریکا به کشورمان افزود: امروز در عالم سیاست مبانی قدرت از نظامی‌گری به دانش  فنی و اقتصاد تغیر پیدا کرده و آمریکا نیز در تلاش است تا با استفاده از تحریم‌هایی که در زمینه دستیابی کشورها به دانش فنی و فعالیت‌های اقتصادی آنها به عمل می‌آورد، آنها را به تابعیت و تسلیم وادارد اما به طور قطع مردم ایران نشان دادند که هرگز زیر بار فشار و توطئه هیچ کشوری نخواهند رفت و در حقیقت ملت ما هرچقدر هم که سختی و گرفتاری‌های مداوم را تحمل کنند اما ملت بزرگی هستند که سالیان سال با غرور و افتخار زندگی کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: نشست خبری مراسم ۱۳ آبان


دبیرکل حزب اسلامی کار بیان کرد: جنگ ایران و عراق گواه واضحی بود که نشان داد علیرغم اینکه تمام ملت‌ها پشت سر عراق ایستاده بودند ایران واهمه و ترسی به خود راه نداد و در مقابل آنها ایستادگی کرد. کمااینکه در همان دوران هم مزاحمت‌های آمریکا در خلیج فارس را شاهد بودیم اما مقاومت و ایستادگی را پیشه خود کردیم و حال آمریکا تنها به عنوان یک قدرت شرور در سطح بین‌المللی در برابر کشورها و قدرت‌های مختلف شناخته شده و به حرکت‌های نمایشی روی آورده است و تلاش می‌کند تا سیاست‌های خود را به ملت‌ها تحمیل کند. اما همچنان در منطقه خاورمیانه نتیجه‌ای به دست نیاورده است؛ بنابراین خود این وضعیت نشان می‌دهد که ملت ایران مانند گذشته پای ایده‌ها و خواسته‌های خود ایستاده است.

کمالی با اشاره به ضعف‌های اقتصادی کشورمان افزود: البته باید مشکلات اقتصادی مردم را با مدیریت صحیح رفع کنیم تا شیرینی مقاومت  در برابر زورگویان در کنار شیرینی حل مشکلات قرار گیرد و مردم هم به رفاه و سعادت دست پیدا کنند. درحالی که اگر در همین بخش هم به اندازه کافی سعی، تلاش و مدیریت صحیحی نکنیم طبیعتاً حتی شیرینی پیروزی‌های منطقه‌ای را هم از دست خواهیم داد.

او در ادامه با اشاره به انتقادها نسبت به تسخیر لانه جاسوسی خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقدند که این کار از نظر سیاسی و دیپلماتیک اقدام صحیحی نبود اما آن زمان راه دیگری پیش روی جوانان انقلابی برای پایان دادن به توطئه‌های آمریکا وجود نداشت و طبیعتاً باید با آنچه که انقلاب نوپای آنها را تهدید می‌کرد برخورد می‌شد. باید از خود پرسید که آیا اقدام دیگری از دست آنها برمی‌آمد؟ آنها چه کار دیگری می‌توانستند انجام دهند؟ بدون شک تنها اقدام مفیدشان می‌توانست این باشد که از دیوار سفارتخانه‌ای که مدام توطئه‌پراکنی می‌کرد و  بر علیه مردم ایران برنامه‌ریزی می‌کرد بالا روند و آن را به اصطلاح تسخیر کنند تا توطئه‌های کاخ سفید را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار